۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۹۵۴۱
مشاور معاون سلامت وزارت بهداشت:
دکتر محمدمهدی گویا با بیان اینکه پدافند غیرعامل کار تک سازمانی نیست، گفت: همه سازمانها باید در تقویت پدافند غیر عامل در همه بخش ها مشارکت داشته باشند.
مشاور معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای حفظ جان انسانها باید پیش از بروز بحران برنامه ریزی کرد.

"دکتر محمدمهدی گویا" در همایش منطقه ای پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدات زیستی که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، با تاکید بر لزوم تقویت پدافند غیرعامل، عنوان کرد: در مواقع بحران زمان را نمی توان خرید و از هم اکنون باید برنامه ریزی ها و فراهم کردن امکانات برای مواقع بحران را شروع کرد.

وی با اشاره به تدوین سند پدافند زیستی در کشور عنوان کرد: اجرای این سند نیاز به پشتیبانی جدی دارد و باید نیروی انسانی کارآمد برای آن در سطح کشور تدارک دیده شود.

گویا پدافند غیرعامل را دارای ارزش یکسانی با دفاع نظامی دانست و اظهار کرد: هدف هر دو حفظ جان انسان ها است که در این زمینه باید توجه بیشتری به پدافند غیرعامل صورت گیرد، زیرا پدافند غیر عامل بر پیشگیری تاکید دارد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل کار تک سازمانی نیست، گفت: همه سازمانها باید در تقویت پدافند غیر عامل در همه بخش ها مشارکت داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیمارهای واگیر وزارت بهداشت بر بروز بودن پدافند غیر عامل کشور تاکید و اظهار کرد: با توجه به ویژگی های دنیای امروز هر لحظه امکان دارد خطر جدیدی سلامت و امنیت جامعه را تهدید کند و به همین علت ضروری است که همواره پدافند غیرعامل کشور آماده و بروز باشد.

وی بر ضعف همسایه های کشور ایران در مقابله با تهدیدات زیستی اشاره و تصریح کرد: این واقعیتی است که باید آن را بپذیریم و راهکار این مسئله تقویت توان داخلی است.

وی اظهار کرد: باید برای حفظ جان انسان ها از هم اکنون برنامه ریزی کرد و به همه اقشار جامعه در زمینه اقداماتی که می توان در مواقع بحرانی انجام داد آموزش داده شود.

وی بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی با مردم تاکید و تصریح کرد: باید بستر همکاریهای بین بخشی نیز پیش از بروز مواقع بحرانی تقویت شود.

به گفته گویا باید دانش پدافند غیرعامل در زمینه برخورد با تهدیدات زیستی بومی شود، زیرا تهدیدات زیستی غرب با شرق و نیز شمال با جنوب کشور با یکدیگر متفاوت است.

وی در پایان برگزاری همایش های اینچنینی را در جهت هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه ها و تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف در زمینه پدافند غیرعامل ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند در آمادگی هر چه بیشتر پنج استان غربی کشور در زمینه پدافند غیرعامل اثرگذار باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر