۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۹۵۴۰
معاون استانداری کرمانشاه:
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه امنیت در حوزه سلامت را از مهمترین دغدغه های مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تا حد زیادی توانسته در جهت رفع این دغدغه اقدام کند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه امنیت در حوزه سلامت را از مهمترین دغدغه های مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تا حد زیادی توانسته در جهت رفع این دغدغه اقدام کند.

"آیت الله آزرمی" در همایش دو روزه منطقه ای پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدات زیستی که با حضور جمعی از مسئولین وزارت بهداشت و میهمانانی از استانهای کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و ایلام به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، به تعهد دولت در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره و تصریح کرد: از زمان شروع طرح تاکنون 180 هزار بیمه شده جدید به جمع بیمه شدگان کشور اضافه شده اند.

وی همچنین گرانی و تورم را از جمله بحران های مهم کشور عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه دولت یازدهم تا حد زیادی توانسته در زمینه کنترل این دو مشکل اقدام کند.

وی گام بعدی دولت را خروج از شرایط رکود با استفاده از خرد جمعی تمامی اقتصاددانان کشور عنوان و تصریح کرد: مدیریت بحران آب و خشکی بخشی از رودخانه ها و تالاب ها نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

آزرمی خاطر نشان کرد: انجام این اقدامات در حالیکه دولت 400 هزار دلار بدهی داشته و در خارج از کشور نیز با شرایط تحریم و عدم دست یافتن به درآمدهای مناسب فروش نفت مواجه است قطعا کار سخت و دشواری خواهد بود.

وی به تعهد دولت در زمینه ایجاد پدافند غیرعامل دور اندیشانه و پایدار با استفاده از خردجمعی اشاره و تصریح کرد: باید با تمام سرمایه های موجود برای پیشگیری و دفاع در برابر تمامی بلایای طبیعی و غیرطبیعی آماده باشیم.

آزرمی به موقعیت استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: کرمانشاه در نقطه حادثه خیزی در کشور قرار گرفته است.

وی به فعالیت گروه های تکفیری در کشور عراق اشاره و تصریح کرد: در صورت دسترسی این گروه ها به بخشی از عراق تهدیدهای مختلف زیستی و محیطی می تواند ایجاد شود که باید فکر علمی تر و جدی تری برای مقابله با ورود این تهدیدات داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه به ویرانی های کشور عراق به جا مانده از دوران بعثی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این ویرانی ها پدیده ریزگردها را رقم زد که آسیب جدی برای بخش بهداشت و سلامت ما به همراه دارد و این ضرورت وجود دارد که بخش تحولات زیستی خارجی در دو بخش محیط زیست و بهداشت و درمان فعال شود.

وی تاکید کرد: دولت و همه مسئولین موظف هستند تا از مردم در برابر آنچه که از داخل و خارج از مرزها سلامت و جان مردم را تهدید می کند، دفاع کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه همچنین تمرکز بر روی عدم استفاده از آب غیر استاندارد، کود و سم را در تولیدات محصولات کشاورزی به منظور تامین امنیت سلامت افراد جامعه ضروری دانست.

آزرمی به تغییر فرهنگ غذایی جامعه نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این تغییرات افزایش موارد دیابت، ام اس و بیماریهای قلبی و عروقی را در پی داشته که در این زمینه و در زمینه افزایش تحرک باید کارهای فرهنگی بسیاری صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه همه حوزه ها در زمینه اصول زیربنایی و پایه پدافند غیرعامل آسیب دیده، عنوان کرد: باید با استفاده از خرد و کار جمعی برای خروج از این وضعیت اقدام کرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم آینده گری در خصوص خطراتی که آینده کشور را تهدید می‌کند، گفت: باید در زمینه خطراتی که آینده کشور را تهدید می کند توجه علمی داشته و بر روی آن کار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر