۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۹۳۸۶
جعفری:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل به دلیل ارتباط آن با امنیت ملی است، عنوان کرد: حفظ جان مردم و تمامیت ارضی کشور از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل است.
مراد جعفری صبح امروز شنبه، در ابتدای برگزاری دوازدهمین دوره آموزشی پدافندغیرعامل ویژه بسیچیان شرکت ملی گاز ایران در سنندج با اشاره به اینکه شورای پدافند غیرعامل از تیرماه سال گذشته در کردستان تشکیل شده است، گفت: علاوه بر 11 کارگروه زیر مجموعه این شورا دو قرارگاه زیستی و سایبری هم تاکنون در استان ایجاد شده است.

وی شناسایی تهدیدات را اولویت کارگروه های زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان خواند و عنوان کرد: شرکت گاز کردستان یکی از اعضای فعال کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان است.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ انسان به روش های مختلف در دوره های متعدد به دفاع از خود پرداخته  و همواره درصدد اتخاذ بهترین تصمیم ها برای مقابله با دشمنانش بوده است.

مدیرکل  پدافند غیرعامل استانداری کردستان افزود: بیشتر کشورهای مختلف دنیا بعد از مشاهده تلفات ناشی از جنگ های جهانی اول و دوم بحث پدافند غیرعامل را در اولویت برنامه ها و اقدامات خود قرار دادند.

جعفری اظهارداشت: در حال حاضر کشورهایی همچون امریکا، سوئد و سوئیس در بحث پدافند غیرعامل پیشرو و پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه در 60 سال گذشته تاکنون امریکا  چندین جنگ به کشورهای مختلف تحمیل کرده است،بیان کرد: از آنجا که ایران اسلامی هم آرمان هایش با کشورهای استکباری در تضاد است بارها مورد تهدید آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تهدیدات اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی و امنیتی، فرهنگی و سایبری از جمله تهدیداتی است که کشورهای استکباری علیه ایران اسلامی به کاربرده و می برد.

مدیرکل  پدافند غیرعامل استانداری کردستان به اصول پدافندغیرعامل اشاره کرد و افزود: استتار، پراکندگی و پوشش از جمله اصول پدافند غیرعامل است که همواره در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

جعفری عنوان کرد: علاوه بر دستورات و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل در مواد قانونی شامل ماده 121 قانون برنامه چهارم توسعه و مواد 197،198،201 و 215 برنامه پنجم توسعه هم به این مبحث اشاره شده است.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که در مواقع تهدید دشمن برای کاهش آسیب پذیری و در زمان صلح باید انجام  دهیم تا در هنگام تهدیدات نظامی غافلگیر نشویم.

وی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در پدافند غیرعامل دیگر اجازه نفوذ و شناسایی به دشمن داده نمی شود و شاهد کاهش آسیب ها و ترمیم آنها در اسرع وقت خواهیم بود.

مدیرکل  پدافند غیرعامل استانداری کردستان ادامه داد: اگر دشمن کشور ما را تهدید اقتصادی کرد باید طرح دفاعیه مقابله با این تهدید را داشته باشیم.

جعفری افزود: ایمن سازی، فرهنگ سازی، افزایش مقاومت و پایداری مردمی  از جمله مهمترین مواردی است که برای اجرای پدافند غیرعامل باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل به دلیل ارتباط آن با امنیت ملی است، عنوان کرد: حفظ جان مردم و تمامیت ارضی کشور از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل است.

دوازدهمین دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه بسیجیان شرکت ملی گاز ایران از امروز به مدت سه روز در استان کردستان برگزار می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر