۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۲۲۰
رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این سازمان آمادگی کامل دارد تا در زمینه های دفاع بیولوژیک، تهدید شناسی، مدیریت بحران، فنی و مهندسی و آموزش و پژوهش همکاری های مشترک و توسعه ای خود را با سازمان پدافند غیرعامل کشور افزایش دهد.
پیرحسین کولیوند در نخستین جلسه مشترک روسای دو سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و پدافند غیرعامل گفت: تدوین شرح وظایف در راستای شبکه محور عمل کردن، ارتباط دادن راهبردی به وظیفه، طرح ریزی تاثیر محور و اجرای عملیات شبکه محور با سازمان پدافندغیرعامل برنامه ریزی و در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در سال جاری و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر روی دو حوزه کلی «اجرای طرح های کاهش آسیب پذیری» و «تولید آمادگی برای مقابله با بحران ها» تمرکز دارد که در این راستا در آینده ای نزدیک برنامه های خود را عملیاتی و اجرایی خواهد کرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده است و هر جا که سایر دستگاههای دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه توان مقابله با بحران را نداشته باشند، وارد عمل خواهد شد که در این راستا باید از آمادگی های کاملی برای خدمات رسانی بیشتر به حادثه دیدگان برخوردار باشد.

کولیوند همچنین از تدوین دستورالعمل های مورد نیاز شرایط بحرانی ناشی از جنگ، تهدیدهای دشمن و حوادث طبیعی و غیرمترقبه برای اجرای عملیات جستجو و نجات در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی کارشناسان خبره این سازمان، تدوین برنامه هماهنگی بین سازمانی برای ارتقای توان عملیاتی مقابله با شرایط اضطراری عمومی و پیچیده، تدوین برنامه انجام تمرینات و رزمایش های دوره ای به منظور حفظ و ارتقای گروههای عملیاتی این سازمان و برنامه ریزی اجرای مراحل مختلف آموزش های همگانی، عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل و امداد و کمک های اولیه برای آحاد مختلف مردم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این سازمان آمادگی کامل دارد تا در زمینه های دفاع بیولوژیک، تهدید شناسی، مدیریت بحران، فنی و مهندسی و آموزش و پژوهش همکاری های مشترک و توسعه ای خود را با سازمان پدافند غیرعامل کشور افزایش دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر