۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۴
یک پژوهش امنیتی نشان می دهد که نرم افزارهای مدیریت رمزعبور، خود دارای ضعف امنیتی می باشند.

پژوهشگران امنیتی ادعا می کنند که پنج برنامه مدیریت رمز عبور محبوب با نام های LastPass، RoboForm، My1Login، PasswordBox و NeedMyPassword خود چندان ایمن نیستند و ممکن است اطلاعات و رمزهای عبور ذخیره شده ما در این برنامه‌ها را در دسترس هکرها قرار دهند.

پژوهشگران دانشگاه برکلی کالیفرنیا با آنچه به صدا در آوردن زنگ خطر برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان برنامه‌های مدیریت رمز عبور نامیده‌اند، بیان می کنند که این پنج برنامه محبوب مدیریتی رمز عبور، دارای آسیب پذیری بحرانی هستند و می‌توانند به هکرها این امکان را دهند تا به اطلاعات کاربران ذخیره شده در آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

پژوهشگران این دانشگاه توانستند آسیب پذیری‌ها را در قابلیت‌های مختلف این برنامه‌ها مانند "یک بار رمز عبور"، "برجسته سازی‌ها" و "به اشتراک گذاری رمز عبور" شناسایی کنند. به این موارد باید آسیب پذیری‌های معمول همچون درخواست سایت متقابل جعلی CSRF و برنامه نویسی سایت متقابل XSS را هم اضافه کرد.

برای نمونه یک آسیب‌پذیری در برنامه مدیریت رمز عبور LastPass می‌تواند موجب شود یک درصد از کاربران در خطر سرقت نام کاربری و رمز عبور حساب بانکی خود قرار گیرند و اطلاعات خود را وارد وب‌سایت جعلی کنند. برخی از آسیب پذیری های دیگر در برنامه ها نیز در ذیل بیان شده اند:

آسیب پذیری CSRF می‌تواند بر روی قابلیت "یک بار رمز عبور" برنامه LastPass تاثیر بگذارد.

آسیب‌پذیری‌ XSS موجود در نرم‌افزار NeedMyPassword ممکن است برای مهاجم امکان کنترل کامل حساب کاربری قربانی را فراهم کند.

امکان بروز‌سانی، حذف، و اضافه کردن شناسه‌ها و گذرواژه‌های مخرب در حساب کاربری RoboForm توسط مهاجم.

در نهایت پژوهشگران دانشگاه برکلی، به برنامه نویسان برای رفع حفره های امنیتی این برنامه‌ها هشدار داده و خواستار رفع آنها شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر