۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۵
با حضور مسئولان مربوطه انجام شد :
دومین نشست کار گروه پدافند غیر عامل انرژی و آب در محل دبیرخانه کارگروه (شرکت آب و فاضلاب شهری ) با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان و اعضاء کارگروه مشتمل بر شرکت آب منطقه اي ، شركت برق ، شركت آب و فاضلاب شهري ، شركت آب وفاضلاب روستايي ، شركت پاليش و پخش فرآوردهای نفتی و شركت گاز ، در محل سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب شهري استان برگزار شد.
دومین نشست کار گروه پدافند غیر عامل انرژی و آب در محل دبیرخانه کارگروه (شرکت آب و فاضلاب شهری ) با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان و اعضاء کارگروه مشتمل بر شرکت آب منطقه اي ، شركت برق ، شركت آب و فاضلاب شهري ، شركت آب وفاضلاب روستايي ، شركت پاليش و پخش فرآوردهای نفتی و شركت گاز ، در محل سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب شهري استان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب دراین نشست مهندس صالحی دبیر کارگروه انرژی وآب گزارش مبسوطی از عملکرد سال 92 و برنامه های سال 93 را ارائه نمود و سپس اظهار داشت : پدافند غیر عامل به معنای دفاع غیر مسلحانه است که در هنگام تهدیدات خارجی و داخلی می توانیم از خود دفاع کنیم و خسارات مالی، جانی و آسیب های روانی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی همچنین گفت: پدافند غیر عامل یک عملیات محکم کاری است که قابلیت دفاعی تاسیسات زیر بنایی (شریانهای حیاتی)را در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی بالا می برد و مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل را به مصون سازی تشبیه می نماید که بسیار عبارت زیبای است. چون در مصون سازی قدرت دفاعی بدن افزایش می یابد.

در ادامه این نشست مهندس لدنی نژاد مدیر عامل آبفاشهری استان و رئیس کارگروه انرژی و آب گفت: پدافند غیر عامل جزء کارهایی است که بایستی جهت دفاع از تاسیسات زیر بنایی سر لوحه کارهای حیاتی کشور و استان قرار گیرد واز رویکرد شعاری به سمت رویکرد عملیاتی هدایت شود .

لدنی نژاد رئیس کارگروه انرژی و آب استان گفت: باید بر عملیاتی شدن برنامه های این کار گروه در سال 93 توسط اعضاء به جدی پیگیری شود ونیز طرح جامع پدافند غیر عامل کارگروه در دست اقدام قرار گیرد و انشالله با هماهنگی اعضاء کارگروه در این نشست مصوباتی انجام خواهد شد و براي ادامه كار ، روند مشخصي خواهيم داشت.

در این نشست مهندس مومن نسب مدیر کل پدافند غیر عامل استان ضمن قدر دانی از حضور اعضاء نشست گفت: پدافند غیر عامل به مجموعه تدابیر ،تمهیدات ،اقدامات و طرحهای غیر مسلحانه و پیشگیرانه در قالب غیر نظامی برای ارتقای پایداری ملی ،افزایش باز دارندگی ،آمادگی در برابر تهاجمات نظامی ،فرهنگی و عملیات روانی دشمن و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ،ساختمانها و تاسیسات تجهیزات ،اسناد و شریانهای حیاتی و مهم کشور در برابر انواع تهدیدات گفته می شود.
 
وی تصریح کرد: تفاوت مدیریت بحران با پدافند غیر عامل این است که مدیریت بحران به عنوان یک چار چوب بیشتر با عملیات مرتبط است ولی چرخه پدافند غیر عامل به سیاستگذاری ،برنامه ریزی ،پیشگیری و آینده نگری و کاهش تهدیدرا در بخش های مختلف کاری دارد .
مدیر کل پدافند غیر عامل استان افزود: اگر سیاست گذاری درست نباشد ،مدیریت بحران ،مدیریت امنیتی و ... با بهترین امکانات ناموفق و عقیم خواهد ماند.

مومن نسب تصریح کرد: پدافند غیر عامل در صنعت آب و انرژی به ویژه در بخش جلوگیری از آلودگی آب و پاکسازی آن در شرایط تهدید بسیار حائز اهمیت است . وی گفت: پدافند غیر عامل از تاکیدات مقام معظم رهبری است و مدیران ما باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند و نیازهای روز جامعه را برآورده نمایند ،بنابراین توسعه پایدار بدون توجه به مقوله پدافند غیر عامل ،کشور را دچار چالش خواهد کرد. وی در پایان صحبتهای خود اظهار داشت کار گروه انرژی و آب یکی از فعالترین کارگروهای پدافند غیر عامل در استان است که جای تشکر و قدردانی راداریم.

در این نشست اعضاء کار گروه آب و انرژی در خصوص برنامه ها و چالشهای پیش روی خود در حوزه کاری مطالب مهمی ارائه نمودند.

در پایان ، حكم صادره توسط استاندار محترم استان جهت آقاي مهندس بهزادیان از كاركنان تلاشگر شركت آب و فاضلاب شهري استان مبني بر مشاور استاندار و مسئول طرح جامع و راهبردی پدافند غیر عامل استان ،آقای مهندس لدنی نژاد بعنوان رئیس کار گروه پدافند غیر عامل انرژی و آب و آقاي مهندس صالحی از كاركنان ساعي آب وفاضلاب شهري استان ، به عنوان دبیر کارگروه ، قرائت و نامبردگان جهت آغاز كار ، معرفی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر