۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۹۰۴۷
استان همدان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل کارها به کندی پیش می رود از تشکیل 11 کارگروه تخصص پدافند غیرعامل در همدان خبر داد.
 رحیم الوندی ظهر سه شنبه در نخستین کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه پشتیبانی و مدیریت شهری با بیان اینکه بحث پدافند غیر عامل مقوله جدیدی در استان همدان است، عنوان کرد: پدافند غیر عامل مکمل پدافند عامل است.

وی با بیان اینکه پدافند شامل دو نوع دفاع می شود که یکی پدافند عامل و شامل کارهای نظامی برعهده نیروهای مسلح است، گفت: دیگری پدافند غیر عامل و مکمل دفاع عامل است.

الوندی با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در راستای کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی کارها انجام می شود و چرخه خدمت را به طور مداوم ادامه می دهد پدافند غیرعامل می گویند، بیان کرد: پدافند غیرعامل بیشتر به زیر ساخت هایی که در استان شناسایی و برای هر کدام طرحی تعریف شده مربوط می شود تا در زمان تهدید از سوی دشمن، خسارت ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل تاکید بر حفظ جان انسان است، ادامه داد: در پدافند غیر عامل سه نوع قرارگاه تعریف شده که می توان قرارگاه زیستی، قرارگاه سایبری و قرارگاه پرتویی را نام برد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با بیان اینکه قرارگاه زیستی درخصوص تهدیدات زیستی عمدی یا غیر عمدی در راستای آسیب زدن به انسان است و شخص استاندار ریاست این قرارگاه را بر عهده دارد، افزود: حکم قرارگاه سایبری هنوز ابلاغ نشده اما تا کنون سه کارگروه آن تشکیل شده است.

الوندی با بیان اینکه قرارگاه پرتویی بیشتر شامل استان هایی می شود که در بحث هسته ای فعالیت می کنند و شامل استان همدان نمی شود، بیان کرد: در بحث پدافند غیرعامل کارها به کندی پیش می رود هرچند دو جلسه شورای پدافند برگزار شده و مصوبات خوبی را گذرانده ایم.

وی با بیان اینکه در مصوبات جلسات گذشته تهیه و تدوین سند جامع استان همدان برنامه ریزی شد و استاندار قول مساعدت 300 میلیون تومانی را داد، بیان کرد: به دستگاه های اجرایی نیز اجازه داده شد که یک یا دو درصد بودجه عمرانی خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با بیان اینکه درخصوص پدافند غیرعامل 11 کارگروه تخصصی تشکیل شده است، عنوان کرد: اعضای شورای پدافند غیر عامل استاندار، معاونان استاندار، فرمانده ارشد ارتش و سپاه، نیروی انتظامی، مدیرکل اطلاعات، صدا و سیما ، راه و شهر سازی و غیره هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در ادامه با بیان اینکه خدمات حوزه مدیریت بحران در پنج بخش است، اظهار داشت: تهیه و توزیع ماشین آلات در حوزه خدمات شهری، آواربرداری و خاک برداری ساختمان ها، آتشنشانی، مواد خطرناک داخل شهر ها و انتقال و تدفین اموات از جمله خدماتی است که در حوزه مدیریت بحران ارائه می شود.

علیمردان طالبی با بیان اینکه خلا بزرگ در بحث پدافند غیرعامل این است که نوع تهدید مشخص نیست، بیان کرد: در پدافند باید پیش بینی ها و نوع تجهیزات و تحلیل آنها مد نظر قرار گیرد و باید آمادگی برخورد با تهدید را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیازهای کارگروه از نظر نیاز های انسانی باید شناسایی و سامانه ای برای آن تهیه شود، عنوان کرد: در پدافند غیرعامل نخست باید تهدید ها شناسایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر