۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۹۰۱۵
الوندی اعلام کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با بیاناینکه در بحث پدافند غيرعامل كارها به كندي پيش مي رود از تشکیل 11 کارگروه تخصص پدافند غیرعامل در همدان خبر داد.
رحیم الوندی ظهر سه شنبه در نخستین کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه پشتیبانی و مدیریت شهری با بيان اينكه بحث پدافند غير عامل مقوله جديدي در استان همدان است، عنوان كرد: پدافند غير عامل مكمل پدافند عامل است.

وی با بیان اینکه پدافند شامل دو نوع دفاع مي شود که يكي پدافند عامل و شامل كارهاي نظامي برعهده نيروهاي مسلح است، گفت: ديگري پدافند غير عامل و مكمل دفاع عامل است.

الوندي با بيان اينكه مجموعه اقداماتي كه در راستاي كاهش آسيب پذيري و بازدارندگي كارها انجام مي شود و چرخه خدمت را به طور مداوم ادامه مي دهد پدافند غيرعامل مي گويند، بيان كرد: پدافند غيرعامل بيشتر به زير ساخت هايي كه در استان شناسايي و براي هر كدام طرحي تعريف شده مربوط مي شود تا در زمان تهديد از سوي دشمن، خسارت ها به حداقل برسد.

وي با بيان اينكه در پدافند غيرعامل تاكيد بر حفظ جان انسان است، ادامه داد: در پدافند غير عامل سه نوع قرارگاه تعريف شده كه مي توان قرارگاه زيستي، قرارگاه سايبري و قرارگاه پرتويي را نام برد.

مديركل پدافند غير عامل استانداري همدان با بيان اينكه قرارگاه زيستي درخصوص تهديدات زيستي عمدي يا غير عمدي در راستاي آسيب زدن به انسان است و شخص استاندار رياست اين قرارگاه را بر عهده دارد، افزود: حكم قرارگاه سايبري هنوز ابلاغ نشده اما تا كنون سه كارگروه آن تشكيل شده است.

الوندي با بيان اينكه قرارگاه پرتويي بيشتر شامل استان هايي مي شود كه در بحث هسته اي فعاليت مي كنند و شامل استان همدان نمي شود، بيان كرد: در بحث پدافند غيرعامل كارها به كندي پيش مي رود هرچند دو جلسه شوراي پدافند برگزار شده و مصوبات خوبي را گذرانده ايم.

وي با بيان اينكه در مصوبات جلسات گذشته تهيه و تدوين سند جامع استان همدان برنامه ريزي شد و استاندار قول مساعدت 300 ميليون تومانی را داد، بيان كرد: به دستگاه هاي اجرايي نيز اجازه داده شد كه يك يا دو درصد بودجه عمراني خود را به پدافند غيرعامل اختصاص دهند.

مديركل پدافند غير عامل استانداري همدان با بيان اينكه درخصوص پدافند غيرعامل 11 كارگروه تخصصي تشكيل شده است، عنوان كرد: اعضاي شوراي پدافند غير عامل استاندار، معاونان استاندار، فرمانده ارشد ارتش و سپاه، نيروي انتظامي، مديركل اطلاعات، صدا و سيما، راه و شهر سازي و غيره هستند.

مديركل مديريت بحران استانداري همدان در ادامه با بيان اينكه خدمات حوزه مديريت بحران در پنج بخش است، اظهار داشت: تهيه و توزيع ماشين آلات در حوزه خدمات شهري، آواربرداري و خاك برداري ساختمان ها، آتشنشاني، مواد خطرناك داخل شهر ها و انتقال و تدفين اموات از جمله خدماتي است كه در حوزه مديريت بحران ارائه مي شود.

عليمردان طالبي با بيان اينكه خلا بزرگ در بحث پدافند غيرعامل اين است كه نوع تهديد مشخص نيست، بيان كرد: در پدافند بايد پيش بيني ها و نوع تجهيزات و تحليل آنها مد نظر قرار گيرد و بايد آمادگي برخورد با تهديد را داشته باشيم.

وي با بيان اينكه نيازهاي كارگروه از نظر نياز هاي انساني بايد شناسايي و سامانه اي براي آن تهيه شود، عنوان كرد: در پدافند غيرعامل نخست بايد تهديد ها شناسايي شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر