۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۸۸۳۷
مایکروسافت از کنگره آمریکا خواست برای حفاظت از حریم شخصی کاربران تلاش بیشتری کند و بر جاسوسی‌های نهادهای اطلاعاتی این کشور و سوءاستفاده آنها از فناوری نظارت بیشتری داشته باشد.
به نقل از پی سی ورلد، براد اسمیت از مدیران اجرایی ارشد مایکروسافت در این مورد گفت: کنگره گام های کوچکی برای حفاظت از حریم شخصی کاربران در برابر آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر نهادهای امنیتی برداشته ولی باید گام های بیشتری در این زمینه بردارد.

به گفته وی نمایندگان کنگره باید تضمین کنند که شرکت‌های تجاری و فناوری در قبال اطلاعات شخصی کاربرانشان مسئولانه رفتار می‌کنند. قوانینی که در این زمینه وضع می‌شوند باید دقیق بوده و به خوبی طراحی شوند و از تعادل و توازن برخوردار باشند. زمانی که در مورد اطلاعات مهم مردم حرف می زنیم، نمی‌توانیم در غرب وحشی زندگی کنیم.

اسمیت افزود: اهمیت حریم شخصی آنلاین در سال‌های آینده افزایش می‌یابد، زیرا بسیاری از لوازم خانگی نیز به اینترنت متصل خواهند شد. امروزه تنها یک میلیارد رایانه و 2 میلیارد گوشی هوشمند به اینترنت متصل هستند، اما با از راه رسیدن اینترنت اشیاء این رقم چندین برابر خواهد شد.

وی پیش بینی کرد قبل از فرارسیدن سال 2020 تعداد وسایل متصل به اینترنت از مرز 50 میلیارد بگذرد. در این دنیا هر چیزی اعم از ترموستات، کشف کننده دود و آتش سوزی، پارکومترها، چراغ های راهنمایی، لوازم خانگی و ... از طریق شبکه های رایانه ای به هم متصل می‌شوند.

این مدیر مایکروسافت از جزییات قانون حریم شخصی مورد حمایت این شرکت سخنی نگفت، اما تاکید کرد که شفافیت در مورد روش‌های جمع آوری اطلاعات مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد. همچنین نحوه تعامل شرکت‌ها با داده‌های کاربران و شیوه کنترل آنها نیز مساله بعدی است که باید در نظر گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر