۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۸۷۹۴
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان گفت: باید افزایش دوره های آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی جامعه از نحوه مباحث پدافند غیر عامل از جمله در بخش بیولوژیک و صیانت از منابع سلامت و بهداشت در اولویت قرار گیرد.
مراد جعفری در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک و منابع انرژی و آب شورای پدافند غیر عامل استان کردستان افزود: دستگاه های اجرایی و اعضا باید برنامه های عملیاتی خود را در قالب برنامه های این کارگروه در سال 93 تدوین و تمام توان خود را برای اجرایی شدن این مصوبات و دستورالعمل های بکارگیرند.

وی افزود: اخیرا کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیر عامل استان با حضور هیاتی از مدیران کل و معاونین وزرات نیرو با محوریت بررسی دغدغه های استان در حوزه های انرژی و آب تشکیل و تصمیماتی نیز برای اجرا ابلاغ شده است.

جعفری تصریح کرد: امید است با تحقق این برنامه ها، گام های اساسی برای تقویت بحث پدافند غیر عامل در طرح ها و پروژه های حساس و حیاتی در کردستان برداشته شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان افزود: در این راستا باید با پیروی از دستورالعمل و سند راهبردی قرارگاه زیستی (شفاء) در حوزه سلامت و درمان و ادامه چرخه خدمات در این زمینه به اهداف مورد نظر رسید.

وی گفت: پیش بینی ها برای شرایط اضطراری در حوزه های بهداشت و درمان، برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز جامعه و با هدف افزایش دانش همگانی در مقابله با تهدیدات و مشکلات احتمالی، اطلاع رسانی بوسیله رسانه ملی و رسانه های جمعی، بررسی دغدغه ها و نگرانی های احتمالی در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی باید در اهم برنامه های این شورا قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان در پایان بر ضرورت اجرای مانورهای آمادگی توسط اعضای این شورا در کردستان تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر