۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۸۷۸۳
دومین مانور پدافند پرتوی با نام "پیامبر اعظم(ص)" به‌منظور ایجاد آمادگی با پیامدهای هسته‌ای و مدیریت بحران در تاسیسات سوخت هسته ای ucf اصفهان با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.
دومین مانور پدافند پرتوی با نام "پیامبر اعظم(ص)" به‌منظور ایجاد آمادگی با پیامدهای هسته‌ای و مدیریت بحران و با هدف برخورد با اقدامات احتمالی از سوی بیگانگان، حوادث پرتوی، هر گونه شرایط اضطرار و بحرانی و مقابله با نفوذ احتمالی در راستای خرابکاری صنعتی و فیزیکی در منطقه هسته‌ای اصفهان صورت گرفت.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این رابطه گفت : برابر پروتکل آژانس هسته‌ای ، این نوع رزمایش ها به‌صورت ثابت و سالانه در تمامی کشورهای دارای سایت هسته‌ای و زیرساخت‌ها در این حوزه ،برای ایجاد آمادگی بیشتر و نشت احتمالی انجام می پذیرد.

سردار جلالی یادآور شد : اولین مانور در استان مرکزی و دومین آن امروز در استان اصفهان انجام گرفت و به یاری پروردگار سومین مانور هم در بوشهر انجام خواهد شد تا در صورت بروز احتمالی حادثه بتوانیم برابر مقررات از آسیب‌پذیری احتمالی جلوگیری کرده و حافظ حراست از مردم و کشور باشیم.

وی ادامه داد:نشت یابی رادیو اکتیویته ، تثبیت آلودگی در منطقه ای خاص ، رفع مواد پرتوزا در خاک ، هوا و آب و بحث پسماند داری از مراحل تخصصی این رزمایش بود و در 2 قسمت داخلی و محیط پیرامونی سایت اجرا شد،جلوگیری از ترکیدگی منابع مواد پرتو زا ، دروازه های آشکار ساز مواد آلوده ویژه افراد و خودروهای آلوده شده در محیط ، حمام شستشو ، قرنطینه و اورژانس هسته ای از مراحل آموزشهای تخصصی بود که در این رزمایش ،با مسئولیت استاندار و با به‌کارگیری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله سپاه ، نیروی انتظامی ، حلال احمر ، صداوسیما ، مجموع بهداشت و درمان و تمامی دستگاه‌های دارای ظرفیت امدادی انجام گرفت و ارتباط بسیار خوب بین سایت و استانداری برقرار گردید تا بتواند پیامدهای احتمالی را رفع و خنثی نماید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت : تجهیزات جدیدی در حوزه پدافند پرتوی از جمله اورژانس هسته‌ای ، دستگاه‌های جدید رفع آلودگی و پایش هوایی ساخته و آماده‌،در این رزمایش تست و کنترل شد ، که موفقیت‌آمیز بود و خوشبختانه به‌تمامی اهداف از پیش تعیین گردیده رسیدیم .

در پایان جلالی ؛ برگزاری رزمایش پدافند پرتوی در منطقه هسته ای اصفهان را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و از زحمات و عملکرد کلیه دست اندرکاران و عوامل اجرایی این رزمایش تشکر و قدردانی بعمل آورد.


لازم به ذکر است ، پیش مانور داخلی این رزمایش، پیش از این با هدف هماهنگی، انسجام و افزایش توان عملیاتی و استفاده از ظرفیت های موجود با خود باوری عوامل دخیل در مانور اصلی در این منطقه برگزار شده بود.در این رزمایش استانداری اصفهان و 25 دستگاه استانی حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر