۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۸۷۳۸
مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان گفت:
ابدالی با اشاره به این که هم اکنون گاز ترش پارس جنوبی با طی بیش از 500 کیلومتر در پالایشگاه بیدبلند فرآورش می‌شود گفت : این در حالی است که پالایشگاه پارسیان در فاصله 50 کیلومتری این میدان مشترک قرار گرفته است و از نظر پدافند غیرعامل پشتیبان پارس جنوبی است.
ابدالی از فرآورش گازهای ترش پارس جنوبی در پالایشگاه پارسیان به منظور افزایش برداشت گاز از میدان مشترک و ذخیره گاز میدان‌های مستقل، خبر داد .

وی با اشاره به این که بخشی از گاز فاز 6، 7و 8 میدان مشترک پارس جنوبی برای شیرین سازی به پالایشگاه بیدبلند ارسال می‌شود ادامه داد: با توجه به نزدیکی پالایشگاه گاز پارسیان به عسلویه طرحی وجود دارد که به جای پالایش گاز شیرین میدانهای مستقل در این پالایشگاه، گاز ترش میدانهای مشترک فرآورش شود.

این مسوول با اشاره به این که هم اکنون گاز ترش پارس جنوبی با طی بیش از 500 کیلومتر در پالایشگاه بیدبلند فرآورش می‌شود گفت : این در حالی است که پالایشگاه پارسیان در فاصله 50 کیلومتری این میدان مشترک قرار گرفته است و از نظر پدافند غیرعامل پشتیبان پارس جنوبی است.

ابدالی در مورد هزینه‌های اجرایی شدن این طرح هم گفت: هزینه‌های آن مانند هزینه ساخت واحدهای شیرین سازی در فازهای پارس جنوبی است.

پالایشگاه گاز پارسیان در جنوب استان فارس واقع شده و با ظرفیت اسمی 82 میلیون متر مکعب در روز سومین تامین کننده گاز طبیعی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر