۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۸۷۱۰
لاریجانی طی بازدید از فاز 12 پارس جنوبی مطرح کرد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پارس جنوبی از مناطق عمده تامین کننده درآمد کشور است و مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه ای برای تکمیل فازهای باقی مانده این طرح دارد.
علی لاریجانی در بازدید از فاز 12پارس جنوبی درسایت پارس 2 (کنگان) در جمع خبرنگاران افزود: مجلس شورای اسلامی پس از بررسی و ارزیابی پیشرفت فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی به صورت مقتضی برای کمک به توسعه و تکمیل این فازها تصمیم خواهد گرفت.

وی هدف ازسفر به عسلویه را بررسی روند اجرایی فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی عنوان کرد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در این بازدید در باره نگرانی مردم کنگان از آلایندگی فاز 12 پارس جنوبی گفت: وزارت نفت برای برطرف کردن این نگرانی، پیگیری می کند.

در این بازدید جمعی از مقام های ارشد وزارت نفت، اعضای کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر و فرماندار کنگان رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کردند.

برگزاری نشست مشترک با مدیران و مسوولان صنعت نفت درپارس جنوبی از جمله برنامه های پیش بینی شده در جریان سفر رییس مجلس شورای اسلامی به عسلویه است.

هم اکنون فازهای 13، 14، 19تا 22 پارس جنوبی در قالب طرح های اولویت دوم پارس جنوبی با متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی و فازهای 12 و 15 تا 18 پارس جنوبی با متوسط پیشرفت بالای 90 درصد در قالب طرح های اولویت نخست پارس جنوبی دردست اجراست.

طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست که اکنون10 فاز آن با تولید روزانه 280 میلیون متر مکعب در حال بهره برداری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر