۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۸۶۷۲
داعشی‌ها به‌رغم آنچه نشان می‌دهند بسیار ترسو هستند و در نبردها به هیچ وجه نزدیک میدان نبرد نمی‌شوند و افراد را از فاصله دور می‌زنند و شهرهایی که داعش تصرف می‌کند هیچ مقاومتی نکرده‌اند وگرنه در یک مورد با مجاهدت 28 نفر از مردم، آنها حتی نتوانستند یک روستا را تصرف کنند.
مدتی است که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌هایی از خباثت و اوج و سبعیت گروهک تروریستی داعش منتشر می‌شود که حاوی صحنه‌هایی زننده از بریدن سرهاست. تصاویری که به لطف اینترنت به سرعت فراگیر شده و خاطره تلخ آن بعد از یک یا دو روز از ذهن مخاطب آن کم‌رنگ می‌شود اما آنچه که برای برخی به جای می‌گذارد ترس است.

روشی که داعش از آن استفاده می‌کند همان روش "نصر بالرعب" شوک و بهتی است که پیشینیان و پدران و فرماندهان آنان نیز به کرات از آن استفاده کرده‌اند. ایالات متحده با تبلیغات عظیمی که برای سلاح‌هایش به راه می‌اندازد، پیش از آنکه خود برای غارت پا به منطقه‌ای بگذارد، ترس از قدرت تسلیحاتی‌اش را می‌فرستد.

چنگیز مغول نیز با همین روش خونریزی و سفاکی بود که می‌توانست پیش از رسیدن به شهری، خبر وحشی‌گری‌های خود را زودتر بفرستد و مردمان شهر هدف را فراری دهد. نمونه‌ همین واقعه را در فرار کردن 500 هزار نفر از مردم موصل به هنگام هجوم گروهک داعش به این شهر می‌بینیم.

تروریسم رسانه‌ای، ابزار برند سازی داعش + تصاویر
خروج مردم موصل از شهر


حساب‌های کاربری گروهک تروریستی داعش در توئیتر فعال است و تصاویر و فیلم‌های مرتبط با جنایات خود را بارگذاری می‌کند:

تروریسم رسانه‌ای، ابزار برندسازی داعش + تصاویر

ذکر چند نکته در رابطه منش جنگی این گروهک که از منابع آگاه رسیده است الزامی است:

1. داعشی‌ها به رغم آنچه نشان می‌دهند بسیار ترسو هستند و در نبردها به هیچ وجه نزدیک میدان نبرد نمی‌شوند و افراد را از فاصله دور می‌زنند.

2. سرهای بریده‌ای که در تصاویر نشان داده می‌شود در 95 درصد موارد بعد از کشته‌شدن فرد از بدن او جدا شده است چون تقریبا هیچ‌گاه نیروی زنده به دست آنها اسیر نمی‌شود؛ مگر در موارد استثنا آن هم بیشتر شامل حال افراد سرخود یا غیرنظامی می‌شود.

3. بیشتر این نیروهای تروریست برای پول مبارزه می‌کنند و ماهیانه مبالغ زیادی دریافت می‌کنند. در یک مورد که پول آنها دیر شده بود کل گردان جنگ را رها کردند.

4. آنچه در فیلم‌ها از جنایت تروریست‌ها نشان داده می‌شود بیشتر جنگ روانی است و اتفاقا کشته‌های مدافعان حرم و مجاهدان بسیار کم است؛ به طوری که هر هفته 4 یا 5 رزمنده شهید می‌شوند در حالی که از طرف مقابل حداقل هفته‌ای 50 نفر کشته می‌شوند. اما منش الهی رزمندگان اسلام مانع از تبلیغات روی اجساد این افراد می‌شود.

5. شهرهایی که داعش تصرف می‌کند هیچ مقاومتی نکرده‌اند وگرنه در یک مورد با مجاهدت 28 نفر از مردم، آنها حتی نتوانستند یک روستا را تصرف کنند.

داعش به سان ماری است که صدای حرکت زبانش از فاصله چند متری، فرد مورد نظر را می‌ترساند اما به هنگام نزدیک شدن تنها اتفاقی که می‌افتد، له شدن سر این مار است.

ایجاد ترس تنها ابزار تروریسم رسانه‌ای داعش + تصاویر
ابو عمر قنطوش، از سرکردگان داعش

آنچه مردم موصل را از شهرشان فراری داد، نه شجاعت داعش و نه سبعیت آنان و نه تسلیحات و قوای نظامی‌شان بود. تنها چیزی که باعث فرار مردم شهر شد ترسی بود که از صدای مارهای بی‌ریشه داعش به دل راه داده بودند و خنده‌دار این است که داعشیان خیال می‌کردند مردم ایران را نیز می‌توانند با پیامک‌های پوچ و کودکانه به هراس بیفکنند. پیامک‌هایی که عده‌ای منتشر کردند و نیروهای آگاه به سرعت همه‌شان را زمین‌گیر کردند. چه اینکه مسلمان ایرانی پیش از این با پدرشان صدام نزاعی از سر شهامت داشته و با فتح بازگشته است.


مشرق


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر