۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۵۵۶
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل همه جامعه درگیر هستند، گفت: آموزش های حوزه پدافند غیرعامل باید در 2 سطح ملی و محلی ارائه شود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل که با حضور معاونت بسیج امور استان‌های شورای پدافندغیرعامل، در سنندج برگزار شد اظهار کرد: با ورود تکنولوژی‌های جدید، شیوه‌های برخورد و جنگ‌های امروز با گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده، در گذشته صرفاً نیروهای نظامی و رزمنده درگیر جنگ بودند اما امروز کل جامعه درگیرند.

وی گفت: امروز شیوهای جدید جنگ ابداع شده بویژه توسط قدرت‌های سلطه گر که خوی جهانخواری دارند و زیاده طلب هستند به شیوه‌ای است که هم خود آسیب نبینند هم هزینه‌ها بویژه هزینه تلفات انسانی خود را کاهش دهند.

استاندار کردستان تصریح کرد: کشورهای متخاصم سعی کردند در عرصه های مختلف که حتی گاهی دور از ذهن بود تکنولوژی را در اختیار بگیرند و به وسیله آن به جنگ کشورهای دیگر بروند.

وی جنگ سایبری را نیز جنگی جدی و پیچیده از سوی دشمن عنوان کرد و گفت: راه مقابله با این حرکت پیچیده یک سیاست پیچیده است که دنیا به آن عمل می‌کند.

زاهدی افزود: در مجموع با یک شرایط جدید در دنیا روبه رو هستیم، نمی‌خواهیم وحشت ایجاد کنیم اما همیشه باید آمادگی مقابله داشته باشیم و هرچه می توانیم به کار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در تهاجمات نظامی بیشتر نیروهای نظامی باید آموزش ببینند اما در پدافند غیر عامل همه درگیر هستند و کل جامعه را در بر می‌گیرد به همین دلیل آموزش بسیار مهم است اعم از آموزش عمومی که باید در 2 سطح ملی و محلی ارائه شود و همچنین آموزش و تجهیز سازمان ها و ارگانهای دولتی و خصوصی.

استاندار کردستان گفت: امروز حتی در مقررات ساخت ساختمان و بسیاری از تاسیسات و کلیه فعالیت های دیگر بحث پدافند غیرعامل باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد و در این زمینه تلاش شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر