۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۳
روزانه بیش از 200 هزار برنامه مخرب توسط شرکت‌های آنتی ویروس شناسایی می‌شود و این در حالی است که در نیمه ابتدایی سال، این آمار روزانه 125 هزار برنامه بوده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از نت‌سکیوریتی، براساس آمار تهدیدات سایبری سال 2012 ؛ گسترش روز افزونی در تعداد تهدیدات انجام شده علیه دو پلتفورم اندروید و مک وجود دارد.

روزانه بیش از 200 هزار برنامه مخرب توسط شرکت‌های آنتی‌ویروس شناسایی می‌شود و این در حالی است که در نیمه ابتدایی سال، این آمار روزانه 125 هزار برنامه بوده است.

یکی از مهمترین خبرهای نیمه اول سال 2012 کشف تروجان "Flashback" بود که از طریق شبکه بات‌نت حدود 700هزار رایانه اپل که سیستم عامل  "Mac OS X" داشتند را آلوده کرده بود؛ که این امر، خود پایانی بر توهم آسیب ناپذیر بودن Mac OS X در برابر آلودگی‌ها بود.

گرایش قابل ذکر دیگر در دنیای تهدیدات سایبری، گرایش به سمت سیستم عامل اندروید بوده است که توسط این شرکت به عنوان نقطه عطف توجهات مهاجمین سایبری شناخته شده است. گوگل که خود عرضه کننده این سیستم عامل به دنیا بود، بسیار سعی کرده است که یک ضد بدافزار اندرویدی نیز به بازار ارائه کند امّا تا به حال در انجام این کار عاجز بوده است و هنوز هم بسیاری از برنامه‌های مخرب در فضای گوگل پلی وجود دارد.

در این سال اولین مورد اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کرد و اسپم‌هایی را به آن‌ها می‌فرستاد نیز پیدا شد. همانند رایانه‌های سنتی، این روزها گوشی‌های همراه نیز به عنوان اهداف اصلی مهاجمین و هکرهای حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و از جمله این حملات، ایجاد حملات بات‌نت برای شبکه موبایل‌هاست.

بیش از 1.5 میلیارد حملات وب پایه در طول سال، تنها توسط یکی از شرکت‌های ساخت آنتی ویروس شناخته و بلوکه شده است و بیشترین نوع تکنیکی که در حمله به کاربران استفاده شده است؛ آلوده نمودن برنامه‌ها به انواع آسیب پذیری‌هاست.

جاوا با داشتن 50 درصد، جایگاه اول را در بین برنامه‌های مورد تهاجم داشته است و پس از آن ادوبی ریدر بیشترین آمار حملات را به خود اختصاص داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر