۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۴۲
کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که باراک اوباما قصد دارد طی چند ماه آینده به ایران پیشنهاد مذاکرات مستقیم دهد و در این زمینه هیچ مشورتی با اسرائیل نخواهد کرد.
به گزارش پایداری ملی، فارس به نقل از جروزالم پست نوشت: روزنامه جروزالم پست به نقل از مقامات کاخ سفید نوشت که باراک اوباما به دنبال آن است که طی 4-5 ماه آینده با ایران وارد مذاکره شود.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل سه شنبه شب به نقل از یک مقام ارشد آمریکا گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به ایران پیشنهاد کند که در مورد برنامه هسته‌ای ایران با این کشور به طور مستقیم وارد مذاکره شود.

براساس گفته این مقام آمریکایی، در این تصمیم هیچ هماهنگی و مشورتی با اسرائیل نشده است.

براساس این گزارش، واشنگتن قصد دارد که برای این تصمیم خود یک برهه زمانی 4 تا 5 ماهه را در نظر بگیرد. اگر این مذاکرات موفقیت آمیز نباشد یا صورت نگیرد آمریکا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

این گزارش یک روز بعد از آن منتشر می‌شود که روزنامه گاردین انگلیس به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد که اسرائیل قصد دارد با نشت اطلاعات حساس درباره برنامه هسته ای ایران جامعه جهانی را نسبت به ایران تحریک کند.

این دیپلمات‌ها افزودند: اسرائیل این اطلاعات را افشا کرد چراکه از تاخیر اقدامات بین‌المللی برای مقابله با ایران صبر خود را از دست داده بود.

گاردین نوشت: درز این اطلاعات موجب شد جنگ پنهان بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین تشدید شود. سازمان جاسوسی اسرائیل یعنی موساد، ایران و سایر آژانس‌های جاسوسی بزرگ جهان در وین به شدت فعال هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر