۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۱۳۹
معاون بسیج وامور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور
معاون بسیج وامور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور:بايد همواره با تقويت پدافند غيرعامل که پشتوانه اقتدار ملي و بهترين راهکار براي افزايش آستانه مقاومت ملي به شمار مي رود، آماده مقابله با تهديدات احتمالي دشمنان در بخش هاي مختلف باشيم.
معاون بسیج وامور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح شنبه در آئین افتتاح قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان در شورای پدافند غیرعامل این استان، کاهش آسيب پذيري، ارتقا و پايداري ملي را چکيده اي از معنا و مفهوم پدافند غيرعامل نام برد و افزود: بايد همواره با تقويت پدافند غيرعامل که پشتوانه اقتدار ملي و بهترين راهکار براي افزايش آستانه مقاومت ملي به شمار مي رود، آماده مقابله با تهديدات احتمالي دشمنان در بخش هاي مختلف باشيم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در چهار حوزه حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت های کشور، حفاظت سایبری و حفاظت معنوی ملی فعالیت می‌کند.

ایران اجازه حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای رانمی دهد

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه عزم ملی، وحدت و قدرت ایران اسلامی جلوی هرگونه تعرض به این آب و خاک را تا کنون گرفته و خواهد گرفت، افزود: رژیم صهیونیستی جرات حمله به تاسیسات هسته ای ما را نخواهد داست. 

 
معاون بسیج وامور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ادعای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران اسلامی تهدیدی بیش نیست اظهار داشت: آنها حتی با درنظر گرفتن هزینه و نتیجه، به این نتیجه رسیده اند که حمله به تاسیسات هسته ای ایران اسلامی به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه غربی ها سه ویژگی برای تاسیسات هسته ای ایران عنوان می کنند که آن را ویژه کرده است، تصریح کرد: پراکندگی، در عمق زمین ساخته شدن و بومی بودن دانش هسته ای ویژگی هایی است که تهاجم بداندیشان به تاسیسات هسته ای ایران را مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: طبقه بندی مراکز، اماکن و تأسیسات حساس، تهیه و اجرای طرح های پدافند غیرعامل، تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در برابر سلاح های غیر متعارف و فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از مهم ترین اصول سیاستگذاری نظام در زمینه پدافند غیرعامل است.

توجه به مباحث زیرساختی کشور لازمه فعالیت پدافند غیرعامل

معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور توجه به مباحث زیرساختی کشور را لازمه فعالیت پدافند غیرعامل دانست و ابراز داشت: پرداختن به زیرشاخه‌ها و سطوح متنوع این مهم اگر چه هزینه‌بر است؛ اما در حقیقت سرمایه‌ای ارزشمند در شرایط بحران و نشان از هوشمندی و تدبیر مدیران است.

حیدری با اشاره به ایجاد سه قرارگاه بر حسب نیاز پدافندی کشور، ادامه داد: قرارگاه سایبری و قرارگاه زیستی در تمام استانها به فرماندهی استاندار و همچنین قرارگاه رافع (پرتویی) در استان های دارای تاسیسات هسته ای، به منظور ساماندهی و تخصصی کردن فعالیتهای پدافندی استان های کشور در نظر گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل در کشور به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در امور مختلف است و هزینه محسوب نمی شود، اظهار داشت: اقدامات پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای حفظ منابع و تاسیسات زیربنایی و حیاتی کشور برای آینده است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این زمینه، گفت: معظم له پدافند غیرعامل را ابزاری اساسی و مهم در تضمین اهداف و برنامه‌ها عنوان کرده‌اند؛ لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مهار تهدیدات باید فرمایشات رهبری را مدنظر قرار دهند.

ضرورت چند منظوره ساختن تاسیسات عمرانی مانند مترو و شبکه ارتباطی

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور چند منظوره ساختن تاسیسات عمرانی مانند مترو و شبکه ارتباطی را از مواردی دانست که در اجرای پروژه های عمرانی کشور باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: این اقدام با هدف استفاده از این تاسیسات و امکانات در شرایط خاص و بحرانی کشور انجام می شود.

وی بر فرهنگسازی اصول پدافندغیرعامل در بین مردم تاکید کرد و افزود: اصول پدافند غیرعامل هر چه بیشتر برای مردم شناسانده شود، آسیب کشور در زمان تهدید و تهاجم کمتر می شود.

وی، فرهنگ‌سازی و آموزش را در پدافند غیرعامل رکن بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های مردمی باید در پدافند غیرعامل در کنار توان و تدابیر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا زمینه خنثی‌سازی تهدیدات و بحران به حداقل برسد.

تهيه طرح جامع و آمايش سرزميني در تمامي استان‌هاي كشور

این مقام مسئول، آموزش، فرهنگسازی، تمرین و رزمایش، تهیه برنامه کوتاه و بلند مدت، تعامل بخش پدافند غیر عامل با مدیریت بحران، کنترل ذخایر ضروری و استقلال استانها در تامین موادغذایی، پیش بینی برق برای تاسیسات حیاتی، توجه به طرح آمایش سرزمین در اجرای برنامه های پدافندی و ... را از خواسته های سازمان پدافند غیرعامل کشور از استانها عنوان کرد.

وی از طراحي و تهيه طرح جامع و آمايش سرزميني در تمامي استان‌هاي كشور در سالجاري خبر داد و گفت: عملياتي شدن ساختار و سازمان پدافند غيرعامل بر اساس ابلاغيه جديد، تشكيل منظم شوراي پدافند غيرعامل استان‌ها و فعال شدن كارگروه هاي تخصصي و آموزش و توسعه فرهنگ پدافند غيرعامل، تمرين و رزمايش در اولويت اصلي فعاليت‌هاي پدافند غيرعامل در استان‌هاي كشور در سالجاري است.

وی همچنين تهيه برنامه كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت، ايجاد حداكثر هماهنگي و تعامل با مديريت بحران استان‌ها، به كارگيري مشاور مادر تخصصي در پروژه‌هاي استاني، استفاده حداكثري از ظرفيت بسيج، آموزش و پرورش و ساير مراكز فرهنگي و علمي و همچنين كنترل و نظارت بر ذخاير راهبردي شامل مواد غذايي، انرژي و سوخت نيز از جمله فعاليت‌هاي در دست اقدام معاونت امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور در سالجاري است.

معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به اهمیت رعایت اصول پدافندی در بخشهای مختلف و تغییر رویکرد دشمن در تهدیدات، گفت: رعایت این اصول می تواند کشوری را در جنگ و تهدید دشمن اش پیروز کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر