۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۸۱۲۲
یک فعال صنعت بانکداری در ایران معتقد است؛ اگر نرخ سود افزایش نیابد سپرده و سرمایه های مردم که در بانکها است از بین خواهد رفت.
غلامرضا حاجی زاده، مدیرعامل سابق بانک شهر درخصوص تغییر نرخ سود بانکی با اشاره به رابطه بین نرخ تورم و نرخ سود گفت: همان طور که به لحاظ علمی هم اثبات شده نرخ سود بایستی متناسب با نرخ تورم باشد.
وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده که قرار است تا پایان سال تورم را ۷ درصد کاهش دهد خاطر نشان کرد: البته اگر این اتفاق بیفتد دیگر نیازی به افزایش نرخ سود بانکی نیست.
مدیر عامل سابق بانک شهر با اذعان به این موضوع که "تسهیلات" بخش قابل توجهی از هزینه های واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: متاسفانه یکی از ایرادات اساسی واحدهای تولیدی، تسهیلات محور بودن است.
وی ادامه داد: غالب واحدهای تولیدی به خصوص بنگاه های بزرگ اقتصادی وابسته به تسهیلات هستند؛ لذا افزایش نرخ سود بانکی به ضرر این واحدها خواهد بود.
مدیرعامل سابق بانک شهردر ادامه گفتگوی خود با تراز ادامه داد: بایستی مدیریت وساختارسنتی واحدهای تولیدی تغییرکند تا تاثیرگذاری نرخ سود برآنان کاهش یابد.
وی در ادامه گفت: نرخ تسهیلات نسبت به سایر هزینه های واحدهای تولیدی پایین تر است و لذا یکی از دلایلی که این واحدها علاقه ای به قطع رابطه با تسهیلات ندارند همین موضوع است.
حاجی زاده در خصوص شرایط تورمی کنونی کشور گفت: در شرایط تورمی کنونی، چون نرخ تسهیلات کمتر از نرخ تورم است لذا گیرنده تسهیلات برنده است.
وی تاکید کرد: اگر نرخ سود سپرده های بانکی افزایش نیابد ، پول های شهروندان سرگردان و سپرده های مردم به سمت دلالی در بازارهای دیگر خواهد رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر