۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۹۲۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل پدافند و دفاع غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری استان، گفت: جنس و ماهیت مردمی انقلاب ما به گونه ای است که قدرت طلبان تمام توان و انرژی خود را در راستای ایجاد اختلال در مأموریت ها و عملکردهای کشور در حوزه های مختلف دفاعی، به کار گرفته و تلاش می کنند به کشور ضربه بزنند.
محمود مومن نسب، پدافند و دفاع غیرعامل را مجموعه تدابیر، تمهیدات، اقدامات و طرح های بازدارند، غیر مسلحانه و پیشگیرانه برای ارتقای پایداری ملی، آمادگی در برابر تهاجمات و عملیات طبیعی و غیرطبیعی و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در برابر انواع تهدیدات برشمرد.

 وی اظهار کرد: پدافند و دفاع غیرعامل از حیث کارکرد به نوعی تلفیقی از مدیریت بحران، مدیریت امنیتی، مدیریت زیربنای و مدیریت فرهنگی و اجتماعی است با این تفاوت که استرات‍ژی پدافند و دفاع غیرعامل از جنس سیاست گذاری و برنامه ریزی از نوع پیش گیرانه و آینده نگر است.

 مومن نسب، تعبیه ابنیه فنی و تمهیدات سخت افزاری لازم در جاده ها، تفکر ساخت احداث پناهگاه و تونل‌های زیرزمینی، احداث دیوارها و دژهای دفاعی با هدف ایجاد مانع در مسیر تهاجم دشمن و ممانعت از مواجه شدن با حمله‌های غافلگیرانه و مسایل مربوط به سایبری و بیوترریسم را نمونه‌های از موضوع پدافند و دفاع غیرعامل عنوان کردند.

 وی با گلایه از نگاه و عملکرد مسئولین در این بخش، اظهارداشت: با وجود تاکیدات مسئولان ارشد نظام به ویژه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، ولی در حوزه پدافند و دفاع غیرعامل در حد انتظار کار نشده و بعضا رده های اداری هم اطلاع چندانی از ماموریت و رسالت های بسیار مهم این بخش ندارند.

 مدیرکل پدافند و دفاع غیرعامل با اشاره به اینکه، پدافند و دفاع غیرعامل در کشورهای پیشرفته دنیا از سال های قبل شروع شده، تصریح کرد، کشورهایی مثل سوئیس، سوئد و …. در حالیکه هیچ گونه تهدیدی ندارند، سمبل پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند.

مومن نسب از همه مدیران رده های سیاست گذاری، اجرایی، امنیتی، قضایی، نظامی و انتظامی درخواست کرد با توجه به رهنمودهای رهبری انقلاب، تفکر خود را در حوزه پدافند و دفاع غیرعامل بصورت مسئولانه بسط داده و منتظرابلاغ نباشند.

وی تاکید کرد: امسال تمام برنامه ها و طرح های دستگاه ها باید با پیوست پدافند و دفاع غیرعامل همراه باشند.

 محمود مومن نسب از استاندار و معاونین برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استانداری تقاضا کرد: از سال ۹۳ اختصاص بودجه به هر طرح و پروژه زیرساختی، عمرانی، امنیتی، انتظامی، فرهنگی و… منوط به رعایت الزامات پدافند و دفاع غیرعامل در آن طرح و پروژه باشد.

 وی همچنین از استاندار تقاضا نمود: برای اینکه تمام اعضای کارگروه های یازده گانه و کمیته های قرارگاه های پدافند و دفاع غیرعامل با انگیزه بیشتر به اجرای دقیق تصمیمات و مصوبات کارگروه ها و کمیته های قرارگاه ها داشته باشند، به روسای کارگروه ها و قرارگاه های این حوزه در مقام جانشین استاندار عنایت و توجه نمایند.

 مدیرکل پدافند و دفاع غیرعامل استانداری از روسای کارگروه ها و کمیته های قرارگاه ها نیز تقاضا کرد برنامه ها و پیشنهادات دقیق و کارهای کارشناسی با رویکرد عملیاتی و تخصصی و دارای قابلیت اجرا، سال ۹۳ خود را به این حوزه ارایه دهند.

 وی آشنا ساختن مردم با اهداف، وظایف و ماموریت ها، اهتمام جهت تدوین برنامه اصولی، ‌دانش محور و مبتنی بر دستاوردهای علمی، برنامه ریزی منسجم در راستای غنی سازی عملکرد کارگروه ها، بررسی و نظارت بر طرح های مصوب و ابلاغی در حوزه مرتبط، برنامه ریزی جهت تهیه و تنظیم طرح جامع استان و اجرای همایش ها، مانورها و برنامه های آموزشی را ازجمله برنامه ها و افق های کاری پدافند و دفاع غیرعامل در سال ۹۳ بیان کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر