۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۷۷۷۱
رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: امیدوارم با رونق تولیدات و اقتصاد بتوانیم به‌زودی ظهور یک قدرت منطقه‌ای جدید را در سطح بین‌المللی اعلام کنیم.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  با بیان اینکه از سال 82 رهبر معظم انقلاب فرمانی را صادر کردند که پدافند غیرعامل تشکیل شود و ابتدا به‌صورت کمیته دائمی و سپس به‌صورت سازمان دو سال است که پدافند غیرعامل کار خود را رسماً آغاز کرده است، گفت: در سال جدید مانند سال‌های گذشته برنامه‌های از پیش طراحی خود را در صحنه عمل به اجرا خواهیم گذاشت.

وی افزود: زمانی پدافند فقط متمرکز بر تهدیدات نظامی بود اما با گذشت زمان و دور شدن تهدیدات نظامی، تهدیداتی مثل تهدید زیستی، پرتویی و... با منشأ انسان به وجود آمد، بنابراین ضرورت داشت که ما این مفاهیم را نوسازی کنیم و متناسب با آن برنامه‌های خود را پیاده کنیم که الحمد لله درا ین زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم و البته نواقصی را که وجود دارد شناسایی و در جهت رفع آنها برخواهیم آمد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور در ادامه با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران امروز به‌لطف خدا جایگاه ممتازی در منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دنیا به‌دنبال رویکرد نه شرقی و نه غربی است و ارائه تفکر اسلام ناب که از سوی امام راحل(ره) طراحی و از سوی مقام معظم رهبری اجرایی شد، نوید ظهور یک قدرت جهانی جدید در دنیا را می‌دهد.

وی بر همین اساس به صحبت‌های اخیر اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اشاره و تصریح کرد: اوباما نیز اخیراً در سخنرانی‌ای که داشته به این نکته اعتراف کرده است که ایران داعیه رهبری و هدایت افکار جهانی را داشته و به‌دنبال ظهور یک قدرت جدید در منطقه است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان با بیان "طبیعتاً در این راه با مشکلات و موانعی روبه‌رو هستیم و با عناصر دشمن نیز درگیری‌هایی خواهیم داشت" خاطرنشان کرد: با این حال امیدواریم با سیاست‌های جدید ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی بتوانیم این حوزه را در برابر تهدیدات توسعه دهیم و با رونق تولیدات و اقتصاد بتوانیم به‌زودی ظهور یک قدرت منطقه‌ای جدید را در سطح بین المللی اعلام کنیم چراکه اقتصاد مقاومتی در سایه رونق تولیدات محقق می‌شود.


تسنیم


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر