۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۵۹۹
رئیس‌جمهور در جمع تجار و بازرگانان ایرانی و عمانی با دعوت از آنها جهت سرمایه‌گذاری در کشورمان تاکید کرد: باید از رقابت‌های ناسالم و رقابت‌هایی که گاهی خصمانه می‌شود، عبور کنیم. وی که در عمان به سر می‌برد، گفت: دروازه‌های ایران به روی بازرگانان، صنعتگران کل منطقه و به ویژه عمان باز است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دومین و آخرین روز سفر خود به عمان در جمع بازرگانان و تجار ایرانی و عمانی با یادآوری این‌که «ایران و بالاخص دولت جدید اولویتش روابطی نزدیک‌تر با دنیای اسلام و کشورهای همسایه است» گفت: در طول شش ماه و اندی که این دولت شروع به کار کرد یکی از سیاست‌های مهم آن تعامل سازنده با جهان و دیگر کشورها بوده است.

وی مبنای این سیاست‌ را منافع مشترک و توسعه منطقه‌ای برشمرد و گفت: براساس این سیاست شاهد امنیت بیشتر در منطقه خواهیم بود، که در این راستا دولت جدید ایران در قدم اول ایجاد ثبات و امنیت در بازار داخلی را دنبال کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تشریح اوضاع بازار داخلی ایران با تاکید بر این‌که «در حال حاضر شاهد نوعی ثبات در زمینه اقتصادی هستیم» گفت: وضعیت بازار سرمایه و بورس ما طی شش ماه و اندی گذشته حکایت از همین ثبات دارد و بازار ارز و فلزات گران‌بها نیز از همین ثبات و استقلال برخوردار است.

روحانی با تاکید بر این‌که «تلاش ما این است که در بازار ایران تورم را به شاخص و رشد قابل قبولی برسانیم» گفت: طی شش ماه گذشته ما توانستیم تورم نقطه به نقطه را 22 واحد کاهش دهیم.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن سال جدید ایرانی اظهار کرد: ما به مردم وعده دادیم که تورم را به زیر 25 درصد برسانیم و پیش‌بینی برخی اقتصاددانان این است که تورم سال آینده از این رقم پایین‌تر بیاید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «شرایط منطقه‌ای را طوری دنبال می‌کنیم که ایران به محیط امنی جهت سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شود» افزود: امروز به همان نسبتی که در دنیا جهانی شدن در حال حرکت به سمت جلو است منطقه‌گرایی نیز مورد توجه است.

روحانی با اشاره به سهم منطقه‌گرایی در توسعه اقتصادی و فرهنگی مناطق مختلف جهان یادآور شد: همانطور که باید بخش‌های مختلف یک کشور را به هم نزدیک کنیم در منطقه ما نیز همینطور است باید کشورهای مختلف منطقه و منافع آنها را به هم نزدیک کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر