۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۷۴۵۳۲
پیگیری‌ها حاکی است پیامک جعلی که به اسم پدافند غیرعامل برای تعدادی از شهروندان ارسال شده است، ناشی از هک سامانه پیامکی یکی از شرکت‌های تحت عنوان CP است. CP‌ها شرکت‌هایی هستند که برای ارسال پیامک انبوه، مجوز می‌گیرند و پیامک‌های محتوایی را برای کاربرانشان ارسال می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، ساعاتی پیش یک پیامک جعلی با سرشماره ۹۰۰۰۳۱۴۰ برای تعدادی از شهروندان ارسال شد که ادعا می‌کرد از سمت پدافند غیرعامل ارسال شده است و در خصوص شرایط اضطراری طی روز‌های پیش رو هشدار می‌داد. در این پیامک آمده بود «طی روز‌های نزدیک می‌بایست خودمان را در مقابل تهدیدات مصون بداریم.» و از شهروندان خواسته شده بود آب آشامیدنی و غذای خشک تهیه کنند! غلط‌های املایی در متن این پیامک، یکی از موضوعاتی بود که مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود.

در دقایق اولیه سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد این محتوا جعلی بوده و این سازمان، چنین پیامکی را ارسال نکرده است.

یپگیری‌های خبرنگار فارس حاکی است ارسال این پیامک به حدود ۲۵۰ هزارنفر از شهروندان، در نتیجه هک‌شدن سامانه ارسال پیامک یکی از CP‌ها بوده است که به‌محض ارسال اولین سری، اقدامات امنیتی برای بازگرداندن این سامانه و لغو ارسال پیام به دسته دیگری از کاربران صورت گرفته است. CP‌ها شرکت‌های خصوصی هستند که با دریافت مجوز از وزارت ارشاد، می‌توانند به مشترکانشان پیامک‌های انبوه حاوی اطلاع‌رسانی یا مطالب تبلیغاتی ارسال کنند.

هم‌اکنون سامانه این شرکت، برای کاربرانی که پیام جعلی مذکور را دریافت کرده‌اند یک اصلاحیه به شرح زیر در حال ارسال است:

با سلام
ضمن پوزش، پیامک ارسال شده از طریق این سرشماره به نام سازمان پدافند غیرعامل به تعدادی از شهروندان جعلی است و این سازمان پیامکی ارسال نکرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر