۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۷۴۴۴۹
معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: قرارداد طرح مطالعاتی پدافند غیرعامل شهرکرد با دو میلیارد و ۸۸۰میلیون ریال اعتبار منعقد شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، محمدرضا محمدیان با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گفت: اصلی‌ترین اهداف پدافند غیرعامل، حفظ جان مردم، تداوم خدمات و تداوم مدیریت شهری است.

وی افزود: از دیگر اهداف انجام طرح جامع پدافند غیرعامل شهر، اعمال الزامات پدافند غیرعامل، به خصوص در ارتباط با مراکز حیاتی، حساس و مهم (مراکز درجه یک، دو و سه) شهر است که به‌عنوان یکی از موثرترین و پایدارترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی خارجی و داخلی به‌عنوان موضوعی کلیدی در طرح‌های توسعه و عمران شهری دنبال می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به موارد و نتایج پس از مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل عامل شهر گفت: ارائه برنامه دستورالعمل آمادگی دفاعی شهر، ارائه طرح مدیریت بحران‌های انسان ساخت، ارائه الزامات و ملاحظات و توصیه‌های پدافند غیرعامل عامل برای کاربری‌های ۱۷ گانه شهری ازجمله نتایج این طرح است.

محمدیان افزود: ارائه الزامات و ملاحظات و توصیه‌های پدافند غیرعامل عامل برای برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، ارائه الزامات و ملاحظات و توصیه‌های پدافند غیرعامل برای حوزه‌های مرتبط با زیرساخت‌های شهری، ارائه عناوین، سند‌های انتظار، اولویت‌بندی و زمانبندی برنامه‌های مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری از دیگر نتایج طرح است.

وی با اشاره به فواید طرح‌های جامع پدافند غیرعامل شهر گفت: ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی، حساس و مهم شهر که موجب کاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدات و عملیات خصمانه و مخرب خارجی و داخلی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر