۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۴۴۴۸
رئیس ایمنی، بهداشت ومحیط زیست و پدافند غیرعامل پارس جنوبی گفت: رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، با موضوع عملیات ترکیبی، امنیتی، سایبری و فرایندی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، عطااله قاسمی، با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری مانوری در این سطح: ایجاد تعاملات بیشتر بین واحد‌های عملیاتی، پشتیبانی و سیستم کنترل و HSE می‌باشد. تا با مشارکت و همکاری و هماهنگی‌های بیشتر برای مقابله با انواع حوادث ناشناخته و موضوعات روز دنیا، بکوشند.

وی ادامه داد: در این مانور که تمام واحد‌های فراوش و صادرات گاز طبیعی در سایت صنعتی را درگیر خود نموده بود، عملکرد نیرو‌های تعمیرات برق، واحد شیرین سازی و صادرات گاز، واحد تعمیرات ابزاردقیق و مهندسی سیستم مورد بررسی و ارزیابی توسط ارزیابانی از پالایشگاه‌های دیگر و پدافند غیر عامل و ابزاردقیق ستاد مجتمع گاز قرار گرفت.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: ارزیابی عملکرد نیرو‌های ایمنی، آتش نشانی و حراست در امر هماهنگی و پایش امر فراخوان نیرو‌های آنکال، برخورد به موقع با خاطیان، راهنمایی کارکنان به نقاط مشخص شده ایمن، کنترل تردد و ترافیک، خدمات رسانی پشتیبانی به نیرو‌های عملیاتی نیز توسط ارزیابان بعمل آمد.

به گفته‌ی قاسمی، ارزیابی عملکرد اعضای کمیته مدیریت بحران نیز در مدیریت و کنترل حوادث در اتخاذ استراتژی‌های متناسب با شرایط عملیاتی حوادث، مدیریت منابع انسانی و تجهیزات و.. توسط ارزیاب مربوطه (رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مجتمع گاز) بعمل آمد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیر عامل پالایشگاه دوم، نتایج ارزیابی از عملکرد گروه‌ها خوب ارزیابی شد.

وی از مشارکت و حس انجام وظیفه توسط همکاران عملیاتی و پشتیبانی تشکر و قدردانی کرده و اظهار امیدواری نمود: با هر چه بیشتر برگزار نمودن مانور‌های مشابه در راستای تحقق اهداف پدافند غیر عامل و مدیریت بحران که همانا رسیدن به شرایط ایمن و تولید پایدار هست بکوشیم چرا که با شناخت رفتار سیستم در شرایط مختلف می‌توان پیشگیری سیستمی از حوادث را بعمل آورد و در زمان وقوع حوادث با بهره گیری از تجارب جمعی حاصله در زمان برگزاری مانور اقدامات مقتضی در اسرع وقت برای مقابله با انواع حوادث را بعمل آید.

قاسمی گفت: فرصت را مغتنم شمرده و از مشارکت و همفکری واحد‌های مختلف با کمیته تهیه، تدوین سناریو‌های پدافند غیر عامل و HSE در امر تهیه سناریوی منسجم و جامع یک مانور ترکیبی، تقدیر، تشکر و خداقوت عرض میکنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر