۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۳۷۷
معاون سازمان پدافند غیرعامل:
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نخستین انتخابات در تاریخ ۴۵ سال انقلاب اسلامی بود که ‌دشمنان بیش‌ترین هجمه در ابعاد گوناگون طراحی کرده بودند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سردار محمدعلی قمی عصر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات اهداف دشمنان را ناکام گذاشت اظهار داشت: انتخابات 11 اسفند 1402 نخستین انتخابات در تاریخ 45 سال انقلاب اسلامی بود که ‌دشمنان بیش‌ترین هجمه در ابعاد گوناگون طراحی کرده بودند.

وی مشارکت کم مردم در انتخابات، ایجاد ناامنی و افزایش برنامه‌های ناامیدی در جامعه از برنامه‌ریزی دشمنان در انتخابات 11 اسفند دانست و بیان کرد: تمام 4 مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری شامل سلامت و امنیت انتخابات، رقابت کاندیداها و مشارکت پرشور مردم در انتخابات محقق شد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور جلسه شورای پدافند غیرعامل استان‌ها را یکی از جلسات مهم و اثرگذار دانست و بیان کرد: مصوبات جلسات شورای پدافند غیرعامل نقش مهمی در مصون‌سازی جامعه در برابر تهدیدات و آسیب‌ها دارد و اقدامات پدافند غیرعامل سبب شده که دشمنان به اهداف خود در بخش‌های مختلف دست پیدا نکنند.

قمی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات دشمنان دانست و تصریح کرد: در جنگ ترکیبی و تمام عیار دشمن نه تنها در اراده مردم ایران بلکه در کشورهایی همچون لبنان، یمن، فلسطین، غزه هم خللی ایجاد نکرد.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، مصون‌سازی و صیانت از مردم و کاهش مخاطرات تهدیدات از جمله برنامه‌های مهم این قانون است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور توسعه زیرساخت‌ها برای مقابله با تهدیدات دشمنان را یکی از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که خدمات به مردم در هیچ شرایطی قطع نشود و همه مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

قمی افزایش بازدارندگی، اطمینان از آمادگی در مقابله با تهدیدات، صیانت از مردم در برابر حوادث و تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری، مدیریت مخاطرات، افزایش تاب‌آوری و پایداری ملی را از اهداف مهم پدافند غیرعامل دانست.

تصویب 300 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر

استاندار بوشهر این استان را در عرصه پدافند غیرعامل یکی از استان‌های مهم دانست و اظهار داشت: استان بوشهر به سبب وجود تأسیسات مهم و صنایع مهم از نقاط مهم و حساس کشور است که باید نسبت به تقویت پدافند غیرعامل در این استان توجه ویژه شود.

احمد محمدی‌زاده با تأکید بر برگزاری رزمایش تخصصی پرتوی برای افزایش آمادگی در مقابله تهدیدات احتمالی گفت: افزایش آمادگی در برابر تهدیدات یکی از ضروریات است که رزمایش به این موضوع کمک می‌کند.

وی با اشاره به تصویب 300 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای تجهیز بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: این اعتبار که از محل سازمان انرژی اتمی ایران تأمین می‌شود باید برای تخصیص آن پیگیری لازم انجام شود.

استاندار بوشهر مراقبت از فیبر نوری و تأسیسات فشار قوی برق و مخازن ذخیره آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز تصمیمات لازم برای ایمنی جاده‌ها و کاهش ترافیک اتخاذ شده که لازم است پلیس راه و راهور و حمل و نقل جاده‌ای با استقرار نیروها در محل‌های مورد نظر تردد این خودروها را مدیریت کند

محمدی‌زاده با تأکید بر تقویت لجستیکی ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در استان بوشهر به ویژه در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای تصریح کرد: ظرفیت تقویت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و افزایش انبارها مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با تأکید بر تسریع در بهره‌برداری از کشتارگاه دام اضافه کرد: برای مقابله با کم آبی در آستانه فصل گرما تدابیر لازم اندیشیده شده که تسریع در تکمیل تأسیسات آب‌شیرین‌کن‌های در دست ساخت از آن جمله است.

اجرا طرح‌های مهم زیرساختی در عرصه‌های مختلف

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری بوشهر هم گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل ارائه کرد و گفت: طرح‌های مهم زیرساختی در عرصه‌های مختلف عملیاتی شده و یا در حال اجرا است.

غلامرضا ایمانی توسعه طرح‌های آبرسانی مصون ساختن سایبری استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: توسعه طرح‌های بیمارستانی و درمانی در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر