۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۷۴۳۲۴
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد که باید نگاهی حاکمیتی به ایمن‌سازی بازار وجود داشته باشد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، علی نصیری در هفتاد و دومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت ریسک در منطقه ۱۲ از این منطقه به عنوان منطقه‌ای در معرض ریسک‌هایی، چون زلزله، فروریزش، قنات و بافت فرسوده نام برد و از بازار تهران به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات این منطقه از نظر مدیریت بحران یاد کرد و گفت باید نگاهی حاکمیتی با حضور نمایندگان وزارت میراث به ایمن‌سازی بازار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ بخش زیادی از بار پر ریسک ایمنی شهر تهران را به دوش می‌کشد، گفت: مطرح شدن محدودیت‌های میراث فرهنگی در امر ایمن‌سازی منطقه و بازار تهران در هیات دولت می‌تواند راه‌گشا باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه این جلسه به تحلیل وضعیت ارزیابی ساختمان‌‎ های مهم و بلندمرتبه در منطقه، ایمن‌سازی این ساختمان‌ها، وضعیت گود‌های رها شده، ساختمان‌ های مشمول وضعیت پدافند غیرعامل و نقط پرخطر در صورت وقوع سیل پرداخت.

ضرورت مطالبه‌گری برای ایمن‌سازی بازار

همچنین مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نیز در این جلسه با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های ذیربط در راستای ایمن سازی ساختمان پرخطر و در معرض خطر منطقه گفت: مطالبه‌گری از مسئولان امر مانند اوقاف، میراث فرهنگی و برق می‌تواند در روند تسریع ایمن‌سازی اثربخش باشد.

وی با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: این دو سازمان بازوان اجرایی مدیریت شهری در مبحث بحران و از اعضای ستاد مدیریت بحران هستند که کمیته‌های ایمنی را در مناطق تشکیل می‌دهند. با ارزیابی‌های ماهیانه از نواحی به منظور ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر باید با صدور اخطاریه و در مرحله آخر قطع انشعابات مالکین را ملزم به رعایت ایمنی کرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه ۱۲ و وجود تاسیسات حیاتی و کمبود ایستگاه آتش نشانی در این منطقه به دنبال آن هستیم تا نسبت به احداث ایستگاه آتش نشانی در قلب پایتخت اقدام کنیم.

بابایی پیرامون موضوع HSE در پایتخت نیز گفت: به طور ویژه در بودجه ۱۴۰۳ بودجه به این بحث اختصاص داده شده است که در روند کاهش حوادث و افزایش ایمنی ساختمان‌ها موثر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر