۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۶۵
مدرس دانشگاه کربلا:
یک سخنران بخش بین‌الملل در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر پدیده‌های بیوتروریسم گفت: دیتا و آنالیز آنها با استفاده از علم ریاضیات نقش مهمی در دفاع بیولوژیک و دانش بیماری‌های واگیردار دارد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایسنا، دکتر محمد عبد سخنران بخش بین‌الملل از کشور عراق امروز ۲۵ بهمن‌ماه در کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر پدیده‌های بیوتروریسم که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی برگزار شد، بیان کرد: در جریان عقد قرارداد دانشگاه کربلا با دانشگاه لرستان، متوجه برگزاری این کنفرانس شدم.

وی اضافه کرد: براساس قرارداد فوق زمینه‌همکاری‌های مشترک بین دو دانشگاه در راستای انجام پایان‌نامه‌ها، تحقیق و پژوهش و استفاده از آزمایشگاه و تبادل اطلاعات علمی بین دو دانشگاه فراهم شده است.
این مدرس دانشگاه کربلا با بیان اینکه ریاضیات پایه علوم  محسوب می‌شود و آنالیز دیتاها نقش مهمی در دفاع بیولوژیک و دانش بیماری‌های واگیردار دارد، بیان کرد: این اطلاعات به تصمیم‌گیری‌های مناسب با استراتژی‌های موثر کمک می‌کند.

محمد عبد افزود: علم ریاضیات به فن دینامیک کمک می‌کند و این الگو منجر به استراتژی‌های موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی الگوهای شیوع و نرخ انتقال بیماری‌ها و ارزیابی تاثیر مداخلات مانند واکسیناسیون با استفاده از علم ریاضیات کمک می‌کند و اطلاعات  موثری به ما می‌دهد.

در این مراسم از دو تن از خانواده‌های شهدای بیوتروریسم شهیدان «مرادی و پرورش» تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر