۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۴۱۶۰
ارتش انگلیس با استفاده از لیزر، اسلحه‌ای تولید می‌کند که ادعا شده می‌تواند از کیلومتر‌ها فاصله، پهپاد‌ها را نابود کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ خبر‌های درز کرده در انگلیس نشان می‌دهد ارتش این کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون پوند، در حال آزمایش سلاحی با نام "آتش اژدها" (DragonFire) است که بتواند پهپاد‌ها را در هوا نابود کند. هزینه هر بار استفاده از این سلاح که ادعا شده بسیار دقیق است، فقط ۱۰ پونداعلام شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده سلاح‌های لیزری می‌توانند هواپیما، موشک، پهپاد و حتی ماهواره‌ها را از بین ببرند و نیروی دریایی انگلیس منتظر است تا این سلاح را بر روی کشتی هایش نصب کند.

روزنامه سان در این باره نوشت در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش سلاح لیزری جدید، ارتش انگلیس آن را جایگزین دفاع موشکی موجود می‌کند که هم اکنون علیه حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شود تا مانع اصابت موشک‌های آنان به کشتی‌ها در دریای سرخ شود.

گفته شده سلاح جدید، برای تمرکز گرما بر اهداف، از آینه استفاده می‌کند.

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس گفته است سلاح لیزری جدید، نقطه عطفی در تولید اسلحه است و میادین جنگ را به صورت انقلابی، متحول می‌کند.

به نوشته سان، سازمان آتلانتیک شمالی، ناتو اعلام کرده است هفته آینده، بزرگ‌ترین رزمایش از زمان پایان جنگ سرد را آغاز می‌کند که قرار است حدود ۲۰ هزار نظامی انگلیسی، در این رزمایش شرکت کنند. مقامات ناتو این هفته اعلام کردند در آینده، جنگ با روسیه حتمی است و باید برای آن نبرد آماده شد.

سان افزود ارتش انگلیس علاوه بر اعزام نیروی انسانی، هواپیما‌های جنگی، توپخانه، بالگرد و تانک را روانه میادین رزمایش می‌کند که قرار است با شرکت ۹۰ هزار نظامی از کشور‌های عضو ناتو، در اروپای شرقی برگزار شود.

به نوشته سان، ارتش انگلیس دو هزار ملوان، ۸ ناوچه، دو ناو هواپیمابر، زیردریایی به این رزمایش اعزام می‌کند و همزمان، ۴۰۰ ملوان نیروی دریایی این کشور نیز روانه قطب شمال می‌شوند. ارتش انگلیس همچنین می‌خواهد هواپیما‌های اف ۳۵ خریداری شده از آمریکا را در این رزمایش، آزمایش کند. رزمایش ناتو با شرکت ارتش‌های ۳۱ کشور برگزار می‌شود و ارتش انگلیس، نیرو‌های سه گانه دریایی، زمینی و هوایی را به آن اعزام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر