۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۴۱۱۷
سردار جلالی در نجف آباد:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی که دنیا را از قدرت ایمان و اراده رزمندگان اسلام متحیر کرده است، در واقع تداوم راه شهید سلیمانی است، گفت: حاصل مکتب و تفکر امام راحل، شکل گیری نسل از مجاهدین مسلمان بود و جوانانی با فرهنگ مقاومت تربیت شدند که به فرهنگ مقاومت ایمان راسخ داشتند.

به گزارش پایداری ملی، مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد شهادت حاج احمد کاظمی و شهدای عرفه با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان و جمعی از خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شهر نجف آباد برگزار شد.

سردار جلالی در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهدیم که مکتب شهید سلیمانی، تاثیرگذارتر و ماندگارتر از همیشه، بر روح و جان وجدان های بیدار و مجاهدین اسلام اثر گذشته است، اظهار داشت: یکی از درس های مکتب شهدا، اهمیت آرمان شهدا است. نمونه آن را در صحرای کربلا می توان دید که سید الشهدا علیه السلام خود و خانواده اش را فدای حفظ آرمان خود یعنی اسلام ناب محمدی می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در غزه می‌گذرد و طوفان الاقصی که دنیا را از قدرت ایمان و اراده رزمندگان اسلام متحیر کرده است، در واقع تداوم راه شهید سلیمانی است، به تشریح آنچه در طول تاریخ در فلسطین و فلسطینان گذشته پرداخت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه جبهه استکبار با کمک به برپا کردن بساط رژیم صهیونیستی به دنبال مقابله با کشورهای مسلمان بود، خاطرنشان کرد: با حمایت تسلیحاتی آمریکا و غرب، هربار که کشور عربی علیه این رژیم اقدامی انجام دادند آن‌ها را به سختی شکست داد و چنان زهر چشمی از کشور‌های عربی گرفته بود که تا قبل از ظهور حزب الله لبنان، هیچ ارتش عربی جرات جنگیدن مقابل این رژیم را نداشت و رژیم صهیونیستی توانسته بود از خود تصویر یک ارتش شکست ناپذیر را به منطقه و جهان معرفی کند.

یکه تازی رژیم صهیونیستی با ظهور و بلوغ تفکر امام (ره) از بین رفت

وی با بیان اینکه یکه تازی رژیم صهیونیستی تا ظهور و بلوغ تفکر امام راحل (ره) ادامه داشت، متذکر شد: حاصل این مکتب و تفکر، شکل گیری نسل از مجاهدین مسلمان بود و جوانانی با فرهنگ مقاومت تربیت شدند که به فرهنگ مقاومت ایمان راسخ داشتند.

به گفته سردار جلالی، سرنوشت یاسر عرفات و انورسادات، نشان از شکست فرهنگ مذاکره در برابر رژیم صهیونیستی داشت. در برابر این تفکر، حزب الله به عنوان الگوی یک ارتش مردمی، مکتبی و آموزش دیده رشد کرد و بالید که بارها و بارها ضرباتی کوبنده بر این رژیم غاصب تحمیل کرد و آنان را از خاک لبنان بیرون راند. حماس نیز با همین شیوه و تفکر به نیرویی مکتبی تبدیل شد که با اتکا به درون آرام آرام بالید و تبدیل به قدرتی شد که امروز می بینیم رژیم صهیونیستی را به چه خواری و ذلتی کشیده است.

عملیات طوفان الاقصی، امروز به الگویی جدید در دکترین جنگ های چریکی تبدیل شده است

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی، امروز به الگویی جدید در دکترین جنگ های چریکی تبدیل شده است، افزود: هزاران شهیدی که امروز در غزه جان خود را فدا کرده اند در حقیقت بهایی است که آنان برای آزادی سرزمین اشغال شده خود پرداخته اند. کودکانی که امروز می‌بینیم دوشادوش مردان و زنان جانانه مقاومت میکنند. در کدام مکتب تربیت شده اند؟ بی شک این امر ادامه همین مکتب مقاومت نشات گرفته از مکتب خمینی کبیر و پس از آن همین مکتب سلیمانی است و ملت فلسطین به پشتوانه همین مکتب حتما پیروز است.

معرفی راه و رسم شهدا مصداق جهاد تبیین است

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف ما در برابر شهدا، جهاد تبیین و معرفی شهدا است، اظهار داشت: احمد کاظمی را می‌توان به عنوان یک الگوی مدیر و فرماندهی مقتدر و معنوی به نسل جوان معرفی کرد که لشکر 8 نجف اشرف را از یک واحد کوچک، آرام آرام رشد داد و به یکی لشکرهای موثر در دوران دفاع مقدس تبدیل کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهید کاظمی به همان میزان که در برابر دشمن نفوذناپذیر و مقتدر بود در برابر رزمندگان و بسیجیان رئوف و مهربان بود، قاطعیت در تصمیم گیری، توجه به نظم و انضباط، برخورداری از تفکر راهبردی را از جمله ویژگی این سردار بزرگ دانست که باید به نسل جوان معرفی شود.

سردار جلالی با بیان اینکه شهید کاظمی با نگاه راهبردی، ظرفیت‌ های نیروی هوایی سپاه را به شکوفایی حداکثری رساند، افزود: معنویت و دلبستگی شدید این فرمانده بزرگ به حضرت فاطمه الزهرا(س) از دیگر ویژگی های بارز شخصیتی وی بود.

وی در ادامه ضمن معرفی ویژگی‌های سردار شهید حاج غلامرضا صالحی جانشین فرمانده لشکر27 محمد رسول‌الله(ص) از وی به عنوان فرماندهی متفکر و مبارزه انقلابی نام برد که یک روز مانده به پایان جنگ در تنگه ابوغریب به شهادت رسید که شناخت تفکرات این شهید برای نسل جوان یک ضرورت است.

شهید غلامرضا یزدانی، شهید سعید مهتدی و شهید محمد منتظری از جمله دیگر شهدایی بودند که رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به معرفی ویژگی های شخصیتی آنان و شرح خدمات ارزشمند آنان به اسلام و انقلاب پرداخت و ابزار امیدواری کرد که معرفی این شهدای ارزشمند، به پشتوانه عظیم برای تربیت نسل جوان و آینده ساز تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر