۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۴۰۷۸
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد
سردار قمی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ای برای پاسخ اضطراری در زمان حوادث داشته باشند.

به گزارش پایداری ملی، سردار قمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی، بیان داشت: او قهرمان امت اسلامی است که اخلاص، صداقت و خدا محوری اش سبب افتخار او شد.

وی گفت: با وجود اینکه حاج قاسم تنها فردی در ایران است که ۸ مدال افتخار شامل سه مدال فتح، چهار مدال نصر و یک مدال ذوالفقار داشت، در مکاتبه با مقام معظم رهبری برای اعلام پایان داعش، از همه افراد در داخل و خارج از کشور در این خصوص بدون این که نامی از خود ببرد، تشکر کرد.

سردار قمی با ارائه تعریفی از پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در نظام مرزبانی زیستی که ابلاغ شده، وظایفی برای خیلی از دستگاه‌های مشخص شده که باید به طور کامل انجام شود.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه بنزین رمز آشوب‌ها و اغتشاشات بود، تصریح کرد: دشمن تاکنون در سه مرحله، یک مورد جهانی و دو مورد دیگر در داخل کشور در زمینه سوخت ورود کرده است.

سردار قمی با بیان بعضی از مواد و تبصره‌های قانون پدافند غیرعامل ادامه داد: ابلاغ رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح برای همه دستگاه‌ها قابل اجراست و همه دستگاه‌ها مکلفند که یک درصد اعتبارات تملک دارایی خود را برای ایجاد زیرساخت‌ها پیش بینی کنند.

وی افزود: دشمن درصدد شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف ماست و در این راستا بر مباحث مربوط به نیاز‌های اساسی مردم توجه خاصی دارد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اهداف پدافند غیرعامل در استان‌ها که به دستگاه‌ها ابلاغ شده، همه باید برای پاسخ اضطراری در زمان وقوع حوادث برنامه داشته باشند.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و محکوم کردن حرکت تروریستی گلزار شهدای کرمان، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید تمهیدات لازم را برای مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت اندیشیده باشند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره مورد حسد دشمنان و ضد انقلاب بوده و به دنبال نفوذ و ضربه زدن به این کشور هستند، تصریح کرد: باید در طراحی ساختمان‌ها، تصفیه خانه ها، نیروگاه‌ها و..، دقت لازم را داشته باشیم تا امکان نفوذ و تخریب در آن‌ها غیرممکن شود.

استاندار با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها با لحاظ نکات پدافندی، اظهار داشت: با توجه به مخاطراتی که انتقال فرآورده‌های نفتی با تانکر به همراه دارد، ایجاد خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به خراسان جنوبی از ضروریات است.

قناعت تأکید کرد: کار مطالعات اجرای طرح تابش (خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به خراسان جنوبی) انجام شده و هر چه زودتر باید تأمین اعتبار و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان با هدف تأمین گاز پایدار از مدتی پیش شروع شده و پیشرفت خوبی هم دارد، اظهار داشت: هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه پیش بینی شده و در هفته دولت یا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار با اشاره به ضرورت تکمیل آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور، ادامه داد: با توجه به نیاز شرق کشور به این آزمایشگاه باید برای اختصاص اعتبار مورد نیاز تکمیل آن پیگیری‌های لازم انجام شود.

قناعت با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی حضوری پدافند شیمیایی، پدافند سایبری و... با استفاده از اساتید مجرب کشوری باید برنامه ریزی شود، تصریح کرد: برای اجرای طرح پدافند شیمیایی ابلاغی وزارت کشور باید اعتبار لازم اختصاص یابد.

وی با اشاره به کمبود نیرو و خودرو در اداره کل پدافندغیرعامل استانداری، خواستار کمک به سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند برای ارائه خدمات مورد نیاز در زمان وقوع حوادث شد.

استاندار با بیان اینکه انتخابات اسفند ماه در ۷۶۰ شعبه اخذ رأی خراسان جنوبی برگزار می‌شود، ادامه داد: از هم اکنون باید پیش بینی‌های لازم برای تأمین برق و ارتباطات شعب اخذ رأی در نقاط مختلف استان انجام شود.

قناعت متذکر شد: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که در روز برگزاری انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر