۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۴۰۵۶
سردار جلالی در منطقه ویژه پارس خبر داد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به امضا تفاهم نامه مشترک همکاری با سازمان منطقه ویژۀ اقتصادی انرژی پارس گفت: طبق این توافق، مقرر شده است طی یک زمان بندی معین تا پایان دی ماه سال جاری طرح تفصیلی سال ۱۴۰۳ این منطقه ویژه تهیه و ابلاغ شود.

به گزارش پایداری ملی، جلسه بررسی دستورالعمل پدافند غیرعامل منطقه عملیاتی شهید رئیسعلی دلواری با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی و مهندس سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژۀ اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

سردار جلالی در این جلسه با اشاره به اهداف این نشست در ایجاد یکپارچگی و وحدت فرماندهی در منطقه عملیاتی شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: در همین راستا، یکپارچگی دفاع از پهنه‌های حیاتی کشور مطرح شده که در حال حاظر جهت تقویت زیرساخت‌های حیاتی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور ادامه داد: نگاه به این منطقه باید در جهت حفاظت از پهنه‌های حیاتی و مهم کشور باشد و با نگاه مدیریتی اداری در منطقه کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: کمیته دائمی پدافند غیرعامل، طرح راهبردی حفاظت از زیرساخت را به تصویب رسانده که در آن الزامات و دستورالعمل‌هایی برای افزایش ضریب امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور در نظر گرفته شده است که دستگاه‌های متولی باید مطابق این دستورالعمل‌های ابلاغی اقدام کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به امضا تفاهم نامه مشترک همکاری با سازمان منطقه ویژۀ اقتصادی انرژی پارس گفت: طبق این توافق، مقرر شده است طی یک زمان بندی معین تا پایان دی ماه سال جاری طرح تفصیلی سال ۱۴۰۳ این منطقه ویژه تهیه و ابلاغ شود. این برنامه‌ها در دو قالب تهیه و ابلاغ می‌شوند که برنامه اول در جهت سازماندهی ارائه خدمات مختلف واحد‌های مستقر در منطقه و برنامه دوم به صورت تخصصی برای هر مجتمع، پالایشگاه و واحد‌های صنعتی و پتروشیمی به صورت مجزا در نظر گرفته می‌شود.

سردار جلالی با اشاره به الزامات پدافند غیرعامل برای مناطق حیاتی برای تشکیل شورای هماهنگی پدافند غیرعامل تصریح کرد: این موضوع باید ظرف شش ماه اجرا و نقاط قوت و ضعف آن ارزیابی و احصا شود تا در آینده بتوانیم این مصوبه را در مناطق دیگر مانند: منطقه‌های نفتی جنوب، بندر عباس، بندر ماهشهر و خارگ نیز استفاده قرار دهیم. سازمان پدافند غیرعامل کشور پیگیری‌های متعددی را نیز از اورژانس و سازمان هلال احمر نسبت به تامین تجهیزات ایمنی و اورژانس شیمیایی برای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام داده است.

وی با اشاره به دستورالعمل نظام آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات گفت: حصول اطمینان از آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات به عهده سازمان پدافند غیرعامل کشور است که هر منطقه باید با توجه به شرایط ویژه خودش، رزمایش‌ها را طراحی و در یک بازه زمانی معین برای سال آینده تنظیم و ابلاغ کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر