۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۴۰۳۹
معاون آموزش پدافند غیرعامل کشور:
معاون آموزش پدافند غیرعامل کشور گفت: آموزش و فرهنگسازی در جامعه مهمترین و اصلی‌ترین مولفه پدافند غیرعامل در کشور برای پیشبرد اهداف است که برنامه‌های مختلفی در این زمینه در دست اجراست.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، رضا کلهر در مراسم پایانی دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، افزود: بر همین اساس توجه به آموزش از ۲ سال قبل در دستور کار تمام فعالیت‌های پدافند غیرعامل قرار گرفته است که در این مسیر همکاری‌های بسیار مناسبی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل فراوانی جامعه هدف عملیاتی می‌شود.

وی فرهنگ سازی در کنار آموزش را یکی از اولویت‌های بسیار مهم پدافند غیرعامل دانست و با تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شده و اجرای برخی از دوره‌های آموزشی را بر عهده بگیرند، اظهار کرد: رکن اساسی پدافند غیرعامل استاد، مربی و مدرس است که اگر در این زمینه دچار غفلت شویم، در بسیاری از بستر‌های پدافندی دچار مشکل و چالش‌های جدی خواهیم شد.

کلهر آموزش و پرورش را بهترین و مناسب‌ترین مکان برای اجرای برنامه‌های آموزشی پدافند غیرعامل توصیف و اضافه کرد: بر همین اساس اقدامات بسیار خوبی در آذربایجان شرقی انجام گرفته است که امیدواریم این روند در سایر استان‌ها نیز تداوم یافته و تقویت شود.

وی توجه به برگزاری دوره‌های تخصصی را یکی از رویکرد‌های مهم پدافند غیرعامل برشمرد و یادآور شد: تلاش داریم با اتمام دوره‌های عمومی و از بین علاقمندان و نیز افراد مجرب که دارای سوابق تدریسی مطلوبی باشند، در دوره‌های تخصصی بهره‌مند شده و آن‌ها را برای تدریس در سطوح بالاتر به کار بگیریم.

کلهر کادرسازی را یکی از ماموریت‌های مهم پدافند غیرعامل دانست و با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است، همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان را زمینه ساز تحقق این ماموریت بیان کرد.

وی یکی از سیاست‌های محوری پدافند غیرعامل را قطع وابستگی استان‌ها به مرکز اعلام و اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با ادارات و سازمان‌های مختلف در این راستا می‌تواند مفید و موثر واقع شود.

کلهر بر مخاطب شناسی مربیان آموزش دیده پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: با اتمام دوره اخیر در تبریز، تلاش می‌کنیم با غربالگری نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه سایبری، شیمیایی و زیستی نیز وارد عمل شویم.

مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در دوره آموزش مربی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان ۲۰۰ نفر موفق به دریافت کارت‌های مربیگری در این حوزه شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر