۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۴۰۱۵
برای نخستین بار در شهرداری‌های کشور مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان، مرکز داده سیار (کانتینری) با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و با مزایای مهم قابل حمل بودن و امکان طراحی و پیاده‌سازی سریع آن، جایگزینی مناسب برای نسل ثابت دیتاسنتر و قدیمی آن است.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان با بیان اینکه برای نخستین بار در شهرداری‌های کشور مرکز داده سیار در شهرداری استقرار یافت افزود: با توجه به فرسودگی تجهیزات مرکز داده فعلی و افزونگی داده‌های موجود و نیاز به بستر ذخیره‌سازی بیشتر و سریعتر ایجاد یک مرکز داده پشتیبان در فضای مجزا از مرکز داده فعلی احساس می‌شد.

مرتضی حضرت‌زاده گفت: این مرکز داده با همکاری معاونت امور زیربنایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شهرداری منطقه یک با هزینه‌ای بیش از ۲۲ میلیارد تومان خریداری شد.

وی گفت: طی پیگیری‌ها در یک سال گذشته مراحل تحویل و استقرار مرکز داده انجام و هم اکنون شاهد نصب و راه‌اندازی مرکز داده سیار خواهیم بود.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان ضمن اشاره به استفاده از تجهیزات به‌روز این مرکز داده در همه مراکز و سازمان‌های پیشرفته دنیا به تعدای از مزایای قابل ملاحظه آن از قبیل قابل حمل بودن و جابجایی اشاره کرد.

وی افزود: مرکز داده پیش ساخته را می‌توان هر زمان که لازم باشد ساخته و ظرفیت آن‌ها را نیز می‌توان بر اساس اصطلاح همانطور که هست، افزایش داد و بسیار سریعتر از مرکز داده سنتی مستقر و راه‌اندازی می‌شود.

حضرت‌زاده مناسب بودن برای پروژه‌های پدافند غیرعامل به دلیل امکان داشتن عایق الزامی، جایگزین مطلوب برای مراکز داده سنتی به خاطر توسعه‌پذیری و هزینه نگهداری اندک، گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌هایی که جابجایی سریع و یک‌باره کلی مرکز داده را مد نظر دارند، گزینه مناسب به عنوان پشتیبان مراکز داده موجود در سازمان‌ها و بهترین انتخاب برای موقعیت‌های بحرانی از دیگر مزایای آن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر