۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۳۹۸۵
سرپرست معاونت زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد
معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای راهبردی و اصولی سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف است و سازمان پدافند غیرعامل آماده توسعه همکاری‌ها با سازمان منطقه آزاد قشم در این زمینه است.

به گزارش پایداری ملی، مصطفی طرزی در نشست شورای پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده و پیشرفت‌های حاصل شده هنوز کار‌های نیمه تمام زیادی در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و افزایش سطح ایمنی در قشم وجود دارد.

وی بیان داشت: در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وجود مدیریت و فرماندهی واحد و یکپارچه دارای اهمیت بالایی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم شاهد حل مشکلات قدیمی در زمینه باشیم.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای راهبردی و اصولی سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف است و سازمان پدافند غیرعامل آماده توسعه همکاری‌ها با سازمان منطقه آزاد قشم در این زمینه است.

طرزی بیان داشت: امیدواریم با تهیه و تدوین یک برنامه جامع و نقشه راه شاهد ارتقا سطح آمادگی و بازدارندگی در برابر تهدید‌ها و پیشگیری از بحران در جزیره قشم باشیم.

وی تصریح کرد: هزینه در حوزه پدافند غیرعامل در حقیقت سرمایه‌گذاری و جلوگیری از افزایش هزینه‌ها در زمان بحران است و هدف و ماموریت اصلی در پدافند غیرعامل تلاش برای مختل نشدن ارائه خدمات اساسی و کارکرد‌های ضروری به مردم است.

لزوم توسعه پدافند غیرعامل در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: وضعیت زیرساخت‌ها، موضوع جمعیت شناور در فصول مختلف جزیره قشم و همچنین مسائل مربوط به اقتصاد دریاپایه با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب از مهمترین موضوعاتی هستند که نیاز این منطقه به توسعه پدافند غیرعامل را نشان می‌دهد.

عادل پیغامی ابراز داشت: موضوع پدافند غیرعامل از مسائل مورد توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و سازمان منطقه آزاد قشم نیز در راستای عمل به تکالیف ذاتی و قانونی خود باید برای اجرایی شدن این موضوعات برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقا سطح زیرساخت‌ها و تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از ایجاد بحران در این جزیره، گفت: قرارداد خرید ۲ پهپاد آتش‌نشان و یک آتش‌خوار تندرو با هداف افزایش توان مقابله با حوادث و آتش‌سوزی به امضا رسیده و در آینده نزدیک این تجهیزات به ناوگان ایمنی منطقه آزاد اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در سال‌های گذشته کمبود‌هایی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در منطقه آزاد و جزیره قشم وجود داشته است که با برنامه‌ریزی مدیریتی صورت گرفته و ایجاد مرکزیت برای هدایت و تصمیم‌گیری در مدیریت بحران رفع می‌شود.

مقالبه با تهدیدات با استفاده از علوم نوین

دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و ایمنی نیز در این جلسه گفت: برای مقابله با تهدیدات و دشمنی‌ها در دنیای امروز نیازمند استفاده از ظرفیت‌های علوم نوین و فنون جدید هستیم.

محمد بیگ خاطرنشان کرد: در عرصه عمل نیز باید مطابق یک نقشه راه جامع، از توسعه آموزش‌های ضروری و همچنین استفاده از فناوری‌های روز در حوزه‌های صنعتی، زیستی، سایبری و اجتماعی بهره‌مند شد.

وی تاکید کرد: آموزش در حوزه‌های مربوط به پیشگیری و مدیریت بحران و همچنین پدافند غیرعامل باید برای نیروی انسانی و جامعه محلی ساکن در جزیره قشم قابل لمس باشد و در این خصوص باید اقدامات لازم انجام شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه تاکید کرد: اهتمام و جدیت لازم برای انجام کار‌های جدید مدیریتی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در این سازمان وجود دارد.

کوروش آموزگار ابراز داشت: امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد تاثیرگذاری و توسعه این حوزه در زمینه پیشگیری از بحران در سطح جزیره و سازمان منطقه آزاد قشم باشیم.

پدافند غیرعامل رویکردی استراتژیک برای مقابله با تهدیدات

پدافند غیرعامل یک رویکرد استراتژیک است که به منظور مقابله با تهدیدات امنیتی و حفاظت از منافع ملی در نظر گرفته می‌شود. در این رویکرد، تمرکز بر کاهش آسیب‌پذیری و افزایش ایمنی سازمان‌ها، اماکن و جامعه قرار می‌گیرد.

اقدامات پدافند غیر عامل برای حفظ امنیت و کاهش اثرات تهدیدات مختلف و به شکل هدفمند و سیستماتیک انجام می‌شود و شامل ساختار‌های مقاومتی، ایجاد سامانه‌های هشداردهنده، مدیریت ریسک، آموزش و آگاهی‌بخشی و همکاری و هماهنگی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر