۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۶۹
سخنگوی صنعت آب خبر داد؛
سخنگوی صنعت آب میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۱۸ آذر را معادل ۳.۷۱ میلیاردمترمکعب اعلام کردوگفت:این میزان نشانگر رشد ۸ درصدی ورودی آب به سدها نسبت به سال گذشته است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به عدم تحقق پیش‌بینی‌های پربارشی در فصل پاییز و ضرورت تداوم الگوهای مدیریت مصرف در سطح کشور، از برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه مدیریت منابع سدها خبر داد.

وی با تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ آذر ماه اظهار داشت: ورودی سدهای کشور از ۳.۴۴ میلیارد متر مکعب در سال گذشته به ۳.۷۱ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است که نشان از رشد ۸ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور در خصوص خروجی سدهای کشور نیز گفت: خروجی سدهای کشور از ۴.۵۵ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۵.۵۵ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۲ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۸ آذر ماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۸۶ میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸.۰۲ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره وضعیت سدهای برخی حوضه‌های آبریز بیان داشت: ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود ۲۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: از مجموع ۵ سد تأمین کننده آب شرب تهران نیز در کل ۱۶ درصد پرشدگی دارند که نشانگر ۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر