۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۳۹۵۲
وزارت آموزش و پرورش چین در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به بیماری تنفسی فصلی بین کودکان، از آغاز فرآیند چکاپ روزانه در مدرسه‌ها و کودکستان‌های این کشور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، در پی افزایش موارد ابتلای کودکان به یک بیماری تنفسی فصلی در چین، وزارت آموزش و پرورش این کشور اعلام کرد که به مدرسه‌ها و کودکستان‌های سراسر چین دستور داده است تا روند چکاپ روزانه را اجرایی کنند.

این وام گرفتنی است؛ ۷۵ میلیون تومان، بدون ضامن، فوری

وزارت آموزش و پرورش چین در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: ایجاد سامانه رصد و شناسایی بیماری‌های همه‌گیر مبتنی بر چکاپ صبح و عصر در مدرسه‌ها ابتدایی و راهنمایی و همچنین کودکستان‌ها، راه‌اندازی سامانه گزارش شرایط همه‌گیری و همچنین ثبت غیبت به دلیل ابتلاء به بیماری، الزامی است.

این وزارتخانه همچنین به مدیریت مدرسه‌ها توصیه کرد تا با مقامات بهداشتی محلی مشورت و همکاری کنند. به‌دنبال افزایش موارد ابتلاء به این بیماری تنفسی جدید، کمیسیون بهداشت ملی چین دیروز دستور بهسازی تأسیسات درمانی و افزایش ساعت‌های کاری را در صورت لزوم، صادر کرد.

کمیسیون بهداشت چین همچنین در اواسط اکتبر از افزایش بیماری تنفسی در این کشور خبر داد. مقامات بهداشتی این کشور، دلیل افزایش موارد ابتلاء به این بیماری را رفع محدودیت‌های مرتبط با کووید -۱۹ و همچنین شیوع سایر عوامل بیماری‌زا دانسته‌اند. رسانه‌ها در اواخر نوامبر نیز از شیوع نوعی ذات‌الریه شناسایی‌نشده بین کودکان خبر دادند.

دیده‌بان مصرف‌کننده روسیه(Rospotrebnadzor) هفته گذشته مدعی شد که موارد ابتلاء به ذات‌الریه و آنفلوآنزا در چین به ویژه بین کودکان، در پکن و استان لیائونینگ افزایش یافته است. به گفته این نهاد، علت اصلی ابتلاء به ذات‌الریه، باکتری مایکوپلاسما است که شیوع آن دوره‌ای است و هر سه تا هفت سال به اوج می‌رسد.

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفته است که شیوع ذات‌الریه ناشی از مایکوپلاسما در زمستان‌های چین عادی است و این بیماری در این فصل، پاندمی (همه‌گیری) احتمالی محسوب نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر