۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۳۹۳۶
«وزارت دفاع بریتانیا» قصد دارد ChatGPT را به آدمک‌های رباتیک خود اضافه ‌کند تا جنگ‌ها به صورت هوشمند هدایت شوند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایسنا، «وزارت دفاع بریتانیا»(MoD) قراردادی را با شرکت متخصص آموزش رزمی «4GD » برای اضافه کردن مدل‌های زبانی ChatGPT شرکت «OpenAI» به «اهداف رباتیک شبیه‌سازی جنگ» سیم‌استرایکر(SimStriker) منعقد کرده است.

با توسعه یافتن موشک‌ها، پهپادها، ربات‌ها و حسگرهای راه دور، به راحتی می‌توان تصور کرد که سربازان جدید همه وقت خود را در مقابل نمایشگرها می‌نشینند و هرگز با دشمن تماس شخصی ندارند. در حقیقت، جنگ مدرن منجر به این شده است که نیروهای پیاده و نیروهای ویژه بتوانند در محیط‌های شهری با نیروهای دشمن برخورد کنند.

چنین جنگی به آموزش تخصصی زیادی نیاز دارد زیرا یک سرباز معمولا در یک فضای بسیار ناآشنا و محدود، به تصمیم‌گیری طی چند ثانیه و اغلب براساس اطلاعات ناقص فراخوانده می‌شود. این نه تنها به معنای تکمیل ماموریت، بلکه به معنای حفظ ایمنی گروه رزمی، توانایی جدا کردن دشمن از غیرنظامیان و گروگان‌ها و همچنین به دست آوردن آمار تلفات واقعی در مورد کسانی است که برای کمین کردن دراز کشیده‌اند.

این آموزش، بر تمرین مداوم در سناریوهای گوناگون با درجات مختلف واقع‌گرایی متکی است تا تصمیم‌گیری‌های آگاهانه، به موضوعی پیرامون واکنش و حافظه تبدیل شوند. این به نوبه خود بدان معناست که محیط تمرین گاهی باید واقعا حقیقی باشد.

ربات سیم‌استرایکر از سال ۲۰۲۰ در حال توسعه است و سیستمی از حسگرها و اهداف تعاملی را شامل می‌شود. این تسهیلات تا به امروز توسط تیپ ۱۶ نیروی هوایی ارتش بریتانیا در کولچستر و همچنین تیپ حمله هوایی، پلیس اسکس و پلیس وزارت دفاع این کشور استفاده شده است.

اگرچه ربات‌های سیم‌استرایکر شبیه به آدمک‌های مخصوص خیاطی با فناوری پیشرفته هستند اما آنها موتور دارند و حسگرهای ضربه را برای ثبت دقت و میزان شلیک سربازان به کار می‌گیرند. علاوه بر این، آنها می‌توانند حرکت، نور و صدا را تشخیص دهند. همچنین، این ربات‌ها می‌توانند به صورت شفاهی پاسخ دهند، زنگ خطر را به صدا درآورند و واکنش خود را با سلاح‌های غیر کشنده به شلیک‌ها ابراز کنند.

تا اینجا همه چیز بسیار واقع‌بینانه است اما وزارت دفاع بریتانیا می‌خواهد با کمک بخشی از وزارت دفاع بریتانیا موسوم به «شتاب‌دهنده دفاعی و امنیتی»(DASA)، سیستم ChatGPT را اضافه کند تا با فراهم کردن امکان گفت‌وگوهای مصنوعی، همه چیز واقعی‌تر شود. بدین ترتیب، جلسات آموزشی می‌توانند متنوع‌تر، پویاتر و همه‌جانبه‌تر باشند و همچنین، طیف گسترده‌تری از سناریوهای سفارشی‌سازی‌شده را به سرپرستان آموزشی ارائه دهند.

«جیمز کرولی»(James Crowley) مدیر توسعه کسب و کار در شرکت 4GD گفت: ما در مورد جدیدترین مرحله توسعه سیم‌استرایکر هیجان‌زده هستیم. این اعطای قرارداد از طرف شتاب‌دهنده دفاعی و امنیتی، گواه این است که ما در ارتباط با شرکای صنعتی خود، همچنان به تطبیق راه‌حل‌هایی برای دستیابی به بهترین نتایج آموزشی ادامه می‌دهیم. پروژه «اسمارت‌فسیلیتی»(SmartFacility) پرچم‌دار شرکت ما برای آوردن واقع‌گرایی به شبیه‌سازی‌های آموزش نظامی است و استفاده کردن از هوش مصنوعی، بعد دیگری از واقعیت را به سناریوهای جنگ شهری اضافه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر