۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۷۳۹۱۵
معاون شهردار قم مطرح کرد:
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: پروژه مطالعات پدافند غیرعامل قم سال جاری به‌طور کامل انجام شده است و تلاش کردیم در عرصه آموزش نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی گام‌های مثبتی برداریم.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایمنا، مهدی اصفهانیان‌ مقدم با بیان اینکه در مجموعه آتش‌نشانی در کنار مباحث تجهیز و خرید اقلام مورد نیاز تلاش شده است تا مباحث آموزشی نیز دنبال شود، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران آموزش‌های جامع و کاملی را برای شهروندان دارد و دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه تا پایان خرداد سال جاری به‌صورت یک دوره کامل، زیر نظر سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران قم آموزش‌های مربوط به اطفای حریق و ایمنی را فراگرفتند.

وی افزود: اولویت شهرداری قم در رابطه با آموزش‌های درون‌سازمانی، آموزش‌های تخصصی و مورد نیاز در حوادث شهری است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا سال جاری طی چهار ماه، کارکنان واجد شرایط عملیاتی با تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی به تهران اعزام شدند و در مراکز آموزشی مباحث مورد نیاز در رابطه با ایستگاه‌های مترو، حریق‌های شیمیایی در صنایع، عملیات امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و سقوط از ارتفاع، حریق، امداد و نجات در غرق‌شدگی و سایر آموزش‌های پیشرفته مورد نیاز را فراگرفتند.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به استفاده از همیاران داوطلب آتش‌نشانی تاکید کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری مشارکت همکاران زن در مباحث امداد و نجات به‌طور ویژه اجرایی شد تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی شهر قم یا حوادثی که نیازمند امداد و نجات توسط بانوان است از داوطلبان همیار آتش‌نشانی استفاده شود.

وی ادامه داد: سایر اقلام مورد نیاز همچون پنج دستگاه دوربین حرارتی، هشت دستگاه گازسنج و موتورهایی که در تسریع عملیات امداد و نجات مؤثر است نیز تأمین شده و شهر قم از نظر سرانه و تجهیزات آتش‌نشانی میان کلان‌شهرهای کشور، شرایط مطلوبی دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در کنار مسائل ایمنی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را نیز مدنظر داریم، تاکید کرد: پروژه مطالعات پدافند غیرعامل قم سال جاری به‌طور کامل انجام شده و مرکز آموزش کام در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی با انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری و آموزش‌وپرورش به‌طور جامع و کامل فعال است و خدمات قابل قبولی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به تجهیز پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران تصریح کرد: تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم به‌طور کامل انجام شده و آموزش‌های درون و برون‌سازمانی در مجموعه مدیریت بحران قم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در مجموع مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و سازمان آتش‌نشانی شهرداری زیرساخت‌های خوبی برای امنیت شهر ایجاد شده است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم گفت: تهیه نقشه‌های تخلیه و اسکان اضطراری و پیگیری برای تأسیس بوستان موضعی پدافند غیرعامل در بوستان جوان نیز در حال انجام است.

اصفهانیان‌مقدم افزود: پایگاه‌های چندمنظوره مدیریت بحران در مناطق هشت‌گانه با محوریت مرکز مدیریت بحران در حال تجهیز و استفاده برای دوره‌های آموزشی شهروندان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر