۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۳۸۸۵
معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: سازمان پدافند غیر عامل کشور طرح جامع پدافند غیر عامل شهر یزد را تایید و برای ابلاغ به استانداری ارسال کرده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد دیروز در اولین همایش آموزشی آمادگی در شرایط بارندگی با اشاره به اینکه این طرح بر اساس تفاهم نامه شهرداری یزد و سازمان پدافند غیر عامل کشور تدوین شده است گفت: این طرح اهداف کلی کاهش و پیشگیری از خسارت های ناشی از تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی را دنبال می‌کند.

او با بیان اینکه در چند سال اخیر حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کشور و به تبع آن در یزد افزایش چشم گیری داشته است تصریح کرد: این طرح در وهله‌ی اول حفاظت جان مردم و در وهله‌ی دوم حفاظت از مجموعه‌های زیر ساختی آب، برق و گاز و نیز مراقبت از مراکز خدمات ضروری نظیر آتش‌نشانی و بهداشت، درشرایط بحرانی شهر یزد را در اولویت قرار می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه کارشناسان با ارائه راهکار‌های مختلف در طرح جامع پدافند غیر عامل شهر یزد، برنامه‌هایی برای افزایش زمان تاب آوری مردم در محلات، هنگام وقوع مخاطرات احتمالی ارائه داده اند. افزود: کارشناسان همچنین در تنظیم این طرح تمام نقاط آسیب پذیر شهر یزد و مراکز حساس محلی و منطقه‌ای و زیرساخت موجود این شهر را شناسایی و برای رفع آن آسیب‌ها و افزایش ایمنی مراکز حساس راهکار‌های حفاظتی ارائه کردند.

رحیمدل با اشاره به اینکه شهرداری بخشی از اجرای این طرح را برعهده دارد و اجرای کامل آن منوط به همکاری سایر دستگاه‌های خدمت رسان استان است خاطرنشان کرد: به زودی استاندار، طرح جامع پدافند غیر عامل شهر را برای اجرای کامل به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می کند.

گفتنی است اولین همایش آموزشی آمادگی در شرایط بارندگی که ویژه نمایندگان محله بافت تاریخی یزد برگزار شد، بخش اول اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل شهر یزد است که در قالب توانمندسازی مردم محلات در شرایط بحران اجرا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر