۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۳۸۷۴
با حضور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل در مشهد انجام شد؛
با حضور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور در مشهد مقدس، آخرين اقدامات پدافند غیرعامل فرودگاه‌های کشور بررسی شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، کارگاه آموزشی سه‌روزه نمایندگان دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فرودگاه‌های کشور در فرودگاه مشهدمقدس آغاز به‌کار کرد.

علی قاسم‌زاده عضو هیات‌مدیره شرکت فرودگا‌ه‌ها در کارگاه آموزشی نمایندگان دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فرودگاه‌های کشور که به مدت سه روز و به میزبانی فرودگاه مشهد برپا شده است، برگزاری این دوره تخصصی را راهکار افزایش دانش و تبادل تجربیات میان فرودگاه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه اداره پدافند غیرعامل در فرودگاه‌ها باید اقدامات دقیق و تخصصی در زمینه ساخت تاسیسات و جانمایی تاسیسات فرودگاهی داشته باشد، افزود: از سوئی دیگر برگزاری مانور‌های طرح اضطراری بخش دیگری از اقدامات فرودگاه‌های کشور در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران است که سبب تبادل دانش و هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر میان مسئولان حوزه فرودگاه و امداد و نجات و شناسایی نقاط قوت و ضعف در این حوزه می‌شود.

راهبر معاونت عملیات فرودگاهی با اشاره به کمبود نیروی اداره مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح کشور، تاکید کرد: متخصصان این اداره در سطح کشور توجه داشته باشند که مصوبات آن‌ها به‌ویژه در حوزه پدافند غیرعامل با توجه به اهمیت آن، قطعاً لازم‌الاجرا خواهد بود.

گلیج: در راستای ایمن‌سازی فرودگاه‌ها باید قدم برداریم

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها نیز در این کارگاه آموزشی، ضمن تاکید بر گستردگی حوزه فعالیت دفتر مقررات فرودگاهی، شرح وظایف و موثر بودن آن در تامین و ارتقای ایمنی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح فرودگاه‌های کشور گفت: تقلیل آسیب‏‌پذیری و کاهش خسارات و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در برابر تهدیدات و عملیات دشمن، یکی از مهم‏ترین اهداف پدافند غیرعامل است.

فرشید گلیج افزود: در همین راستا برای تحقق اهداف نیازمند همکاری کارشناسان و مدیران و تبادل دانش و تجربیات متخصصین همه حوزه‌ها به‌ویژه پدافند غیرعامل است.

وی همچنین از فراهم بودن فرصت نقد به عملکرد قبلی این دفتر برای اقدام و پیگیری برخی از وظایف که احتمالا مغفول مانده را در کارگاه آموزشی خبر داد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر نقش ویژه فرودگاه‌ها در زمان وقوع بحران‌ها یادآور شد: در مواقع بحران، فرودگاه‌ها به‌منظور اهداف کمک‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از همین حیث اخلال در روند خدمات‌رسانی آن‌ها به منزله تاثیر منفی در روند اقدامات دفاعی است بنابراین هرچقدر بتوان در راستای ایمن‌سازی فرودگاه‌ها و به‌ویژه تاسیسات و زیرساخت‌ها قدم برداریم، نقش شایانی در راستای کاهش بحران‌ها ایفا کرده‌ایم.

امیدواریم تا پایان امسال ۳ فرودگاه دیگر کشور نیز نظام‌نامه خود را اخذ کنند

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در حال حاضر ۷ فرودگاه کشور در حال طی مراحل مطالعات طرح جامع بوده و امکان‌سنجی و مکان‌یابی سه فرودگاه نیز در حال انجام است.

علی‌اصغر باریکانی از برگزاری ۱۴ مانور کامل طرح اضطراری از ابتدای امسال در سطح فرودگاه‌های کشور خبر داد و افزود: همچنین در این مدت ۹ مانور محدود طرح اضطراری در سطح فرودگاه‌های کشور اجرا شده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به آخرین آمار تکمیل نظام‌نامه‌های فرودگاهی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه در حال حاضر فرآیند تکمیل نظام‌نامه ۷ فرودگاه در حال انجام بوده که فرودگاه شیراز تکمیل و آماده تحویل شده است؛ از سوئی امیدواریم تا پایان امسال ۳ فرودگاه دیگر کشور نیز نظام‌نامه خود را اخذ کنند.

گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر