۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۳۸۴۸
سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل خوزستان:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور: قطع زنجیره خدمت از محور‌های تهدید سایبری است و دشمن تلاش می‌کند با حمله سایبری، زنجیره تولید و خدمت را متوقف کند به شکلی که نتوان آن را دنبال کرد.

به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی در شورای پدافند غیرعامل خوزستان اظهار کرد: بر اساس برآورد ملی، درگیر یک تهدید ترکیبی هستیم که ویژگی اولیه آن تهدیدات درون زا در حوزه‌های صنعتی و زیرساختی کشور است.

وی بر اهتمام ویژه مدیران دستگاه‌ها در بحث ارتقای امنیت درون‌زا تاکید کرد و افزود: باید تمهیدات لازم با محوریت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور برای کاهش تهدیدات درون‌زا، اندیشیده شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اینکه زنجیره‌های اصلی تولید کشور مورد هدف دشمن بوده، مدیران باید در کنار نگاه صنعتی به موضوع امنیت توجه داشته باشند تا بتوان جلوی تهدید و نفوذ دشمن را گرفت.

وی افزود: کاهش، مدیریت و کنترل تهدیدات درون‌زا در حوزه‌های صنعتی و تغییر نگرش از نگاه صرف صنعتی به نگاه تامین امنیت زیرساختی یک ضرورت جدی است و باید به آن پرداخته شود.

سردار جلالی در ادامه به تهدیدات سایبری زیرساختی اشاره کرد و گفت: هر چقدر زنجیره‌های تولید کشور در خدمت رسانی به مردم از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، به تهدید تبدیل می‌شود و باید از آن مراقبت بیشتری کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بزرگ‌نمایی روی پیامد ایجاد شده و تبدیل آن به چالش و اقدام امنیتی از دیگر محور‌های تهدید سایبری است.

وی افزود: در تهدید سایبری چهار نوع آسیب پذیری از نوع جاری و معلوم در دستگاه‌ها، آسیب پذیری حفره‌های پنهان و مخفی، آسیب پذیری مبتنی بر ابزار‌های کاشته شده در سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها و آسیب پذیری استفاده از هوش مصنوعی در حملات وجود دارد.

۳۵ درصد از تهدیدات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی است

سردار جلالی گفت: ۳۵ درصد از تهدیدات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: پیش از این در ۲ استان، شرکت معین مشاور تعیین کردیم تا به عنوان ابزار اجرایی، اقدامات پدافندی را در دستگاه‌های استان اجرایی کند. استان خوزستان می‌تواند با معرفی چند شرکت مورد اطمینان در این زمینه اقدام کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید برنامه پدافندی خاصی برای زیرساخت‌های مورد هدف دشمن داشته باشیم لذا تمام دستگاه‌هایی که در امر تولید و خدمت به مردم فعالیت می‌کنند باید در بحث پدافند غیرعامل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی کاهش تهدیدات درون زا، ایمن‌سازی زیرساخت لایه‌های زنجیره خدمت به مردم و ادامه کارکرد را سه اصل مهم در مقابله با تهدیدات ترکیبی عنوان کرد.

سردار جلالی گفت: صنایع پتروشیمی و نفت در خوزستان بسیار گسترده است به همین دلیل پنج پهنه حیاتی در ارتباط با موضوع نفت را در کشور مشخص و فرماندهی پدافند غیرعامل را در این مناطق مستقر کردیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: خوزستان نیازمند ۲۰۰، ۳۰۰ مربی در حوزه‌های پدافند غیرعامل است که می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌ها، هلال احمر، بسیج و دیگر ارگان‌ها در این زمینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی تصمیمات کمیته پدافند غیرعامل در قانون تعیین شده و با مستنکفین برخورد قانونی خواهد شد، افزود: تصمیمات کمیته دائمی پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ می‌شود و برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری لازم‌الاجراست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر