۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۸۴۳
مدیر ایمنی. بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۱ بندر اصلی و حیاتی در کشور وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد مطالعات تفصیلی پدافندغیرعامل این بنادر انجام و رونمایی شده است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، عبدالله جعفری روز یکشنبه در نشست هماهنگی رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: مطالعه ۲ بندر دیگر نیز که از نظر اهمیتی در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد تا یک سال آینده انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: جابجایی حدود ۹۰ درصد از کل کالاهای کشور از طریق بنادر انجام می‌شود که این اهمیت بی‌بدیل بنادر در اقتصاد و تجارت کشور است.

مدیر ایمنی. بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از جمله زیرساخت های حیاتی کشور است افزود: اجرای دقیق الزام های پدافند غیرعامل در همه بخش ها از جمله پدافند زیستی و سایبری به صورت جدی در بنادر کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی ها در راستای ایمن سازی بنادر در برابر تهدیدات است ادامه داد: برنامه های متعدد آموزشی از جمله برگزاری کارگاه های عملیاتی پدافند غیرعامل برای کارکنان بنادر به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری ۱۷ مانور پدافند غیر عامل در بنادر کشور برای امسال برنامه ریزی شده است که تا کنون ۱۴ مانور برگزار شده است.

جعفری تاکید کرد: علاوه بر بنادر بزرگ و بین المللی کشور، آموزش‌ها و رزمایش‌های پدافند غیرعامل در سایر بنادر حاکمیتی از جمله کیش و قشم هم در حال گسترش است.

وی ادامه داد: بنادر از پایه‌های اصلی اقتصادی کشور هستند که باید با رعایت اصول پدافند غیرعامل این ارکان حیاتی اقتصادی از هر گزندی مصون باشند.

منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است. پارسال حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

این رزمایش در اسکله سه، پایانه نفتی، پایانه کالای خطرناک مجتمع بندری امام خمینی(ره) با موضوع اطفاء حریق شناور، امداد و نجات در دریا، رفع آلودگی دریایی، اطفاء حریق مخزن نفتی، مقابله با نشت مواد شیمیایی، تخلیه اضطراری و تداوم کارکردها برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر