۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۷۳۸۱۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه در استان مرزبان زیستی نداردیم، گفت: در بحث دیده‌بان و مرزبان زیستی، متأسفانه با وارد شدن یکسری آفات بعد از مدتی متوجه می‌شویم که در استان کرمان درگیر شده‎ایم و این مسئله بسیار مهمی است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایسنا، ابراهیم کریمی ۱۶ آبان ماه در حاشیه مانور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بم اظهار کرد: فرق بین مرز حقیقی و مرز زیستی این است که مرز زیستی با ورود هرگونه آفت و بیماری به خطر می‌افتد.

وی افزود: یکسری اکیپ‌های عملیاتی فعال است که در صورت بروز هرگونه آلودگی یا بیماری قبل از اپیدمی و اینکه منطقه آلوده شود، باید تشخیص بدهند تا بتوانیم قبل از سرایت کردن بیماری به دیگر مناطق، شرایط را کنترل کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به تهدیدات حوزه پدافند زیستی بیان کرد: باید هر ساله رزمایش‌های احراز آمادگی و تعاملات مشترک بین دستگاه‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: ما باید همیشه آمادگی مقابله در برابر هر نوع بیماری را داشته باشیم و درصورت رخداد اتفاقات بتوانیم هرچه سریع‌تر اقداماتی انجام دهیم تا از گسترش دامنه بیماری جلوگیری کنیم تا باعث انتشار بیماری در دیگر نقاط نشود .

کریمی با اشاره به اینکه استان کرمان مرزبان زیستی ندارد، تصریح کرد: در بحث دیده‌بان و مرزبان زیستی، متأسفانه با وارد شدن یکسری آفات بعد از مدتی متوجه می‌شویم که در استان کرمان درگیر شده‎ایم و این مسئله بسیار مهمی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان کیفیت رزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بم را بسیار خوب ارزیابی کرد وافزود: حوزه دامپزشکی و حوزه سلامت زیستی در پدافند زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه اهمیت سلامت غذایی و بیماری ‌مشترک بین انسان و دام را شامل می‌شود .

به گزارش ایسنا، دکترصدیقه کاظمی نیا مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز درباره اهداف برگزاری این مانور، گفت: مانور رومیزی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به منظور آمادگی کامل اعضای ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

وی با اشاره به خسارت‌های اقتصادی و بهداشتی این بیماری بیان کرد: در صورتی که  افراد  لاشه پرندگان را در محلی مشاهده کردند یا تلفات در پرندگان بومی دیده شد باید به دامپزشکی اطلاع رسانی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در جوجه‌ریزی یا نگهداری طیور صنعتی نیز توصیه می‌شود واکسیناسیون آنفلوانزا انجام شود و رعایت مسائل بهداشتی و زیستی و تردد افراد و تامین نهاده‌ها با دقت بیشتری صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر