۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۷۳۷۸۵
نماینده مردم اراک در مجلس، گفت: با توجه به قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌ها ملزم شده اند نسبت به پدافند غیرعامل توجه بشتری داشته باشد و بخشی از اعتبارات خود را صرف مواجهه با تهدیدات زیرساختی نمایند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از برنا، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، درخصوص مصوبات مجلس در حوزه پدافند غیرعامل، گفت: با توجه به قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌ها ملزم شده اند نسبت به پدافند غیرعامل توجه بشتری داشته باشد و بخشی از اعتبارات خود را صرف مواجهه با تهدیدات زیرساختی نمایند.

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: زماتی که قانونی ابلاغ می شود، مجلس شورای اسلامی ملزم به نظارت بر آن است. این قاعده در خصوص مصوبه مربوط به پدافند غیر عامل نیز صادق است. قطعا اگر دستگاهی در این خصوص قصور یا کوتاهی صورت دهد، مجلس می تواند مسئولین آن نهاد یا مجموعه را بازخواست کند. این وظیفه و مسئولیت سازمانهاست که ضوابط پدافند غیر عامل را رعای کرده و اقدامات لازم را جهت جلوگیری از بروز تهدیدات اجرایی کنند. 

آصفری با بیان اینکه «شناسایی تهدیدات و ضعفهای حفاظتی از الزامات و بایسته های جنگ ترکیبی با دشمن محسوب می‌شود»، خاطرنشان کرد: قبلا نیز با هدف ایجاد امنیت در دستگاهها و حفاظت از زیرساختهای آنها، مقررات و اصولی وجود داشته اما اکنون شاهد تجمیع آن در یک چارچوب قانونی و عملیاتی هستیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر