۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۳۷۷۴
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: پدافند غیرعامل بیشتر از این‌که یک ارزیابی باشد یک نگرش، باور و مفهومی است که در حوزه‌های مختلف جاری و ساری است.

به گزارش پایداری ملی، همایش نکوداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سید محمدامین آقامیری دبیر شورای‌عالی فضای، سردار محمدرضا فرجی پور جانشین قرارگاه سایبری کشور، دکتر سعید رحیمی معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران این وزارتخانه برگزار شد.

سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی در این مراسم با تأکید بر بزرگداشت روز سیزدهم آبان ماه؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: همیشه دشمنان ما چشم طمع به ایران داشتند و آن چیزی که می‌تواند کشور را ایمن کند ظرفیت‌های داخلی است که آفند باعث ایجاد بازدارندگی و پدافند مانع آسیب‌دیدگی می‌شود که همه حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و فضای مجازی را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه حوزه امنیت سایبری و پدافند غیرعامل بیشترین میزان تعامل با زندگی روزانه مردم را دارد افزود: هرچه فضای مجازی در کشور توسعه پیدا می‌کند، سبک زندگی مردم تغییر می‌یابد بنابراین در حوزه خدمات فضای مجازی باوجود نگاه توسعه‌ای اگر نتوانیم چارچوب‌ها را تنظیم کنیم شاهد سرازیر شدن خدمات خارجی به کشور خواهیم بود.
آقامیری با اشاره به اینکه مردم به خدمات نیاز دارند و توجه به آن باعث می‌شود بتوانیم از فرصت‌های توسعه در کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر فضای مجازی محیطی باشد که مردم به‌راحتی در آن فعالیت کنند و بتوانند نیاز‌های خود را رفع کنند این باعث استحکام چارچوب‌های فضای مجازی می‌شود و مردمی سازی صورت می‌گیرد که این‌یک نقطه قوت است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: پدافند غیرعامل بیشتر از این‌که یک ارزیابی باشد یک نگرش، باور و مفهومی است که در حوزه‌های مختلف جاری و ساری است.

در این مراسم از برگزیدگان حوزه پدافند غیرعامل با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز حراست وزارت ارتباطات تقدیر شد.

در پایان حاضران در مراسم از غرفه‌های برپاشده از نوآوری‌ها و دستاورد‌های پدافند غیرعامل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حاشیه برگزاری مراسم امروز از سوی سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و اپراتور‌های ارتباطی برپاشده بود، بازدید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر