۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۳۷۶۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل دیده بان تهدیدات ترکیبی دشمنان محسوب می‌شود و نقش به سزایی در رصد این تهدیدات ایفا می‌کند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از جام جم، علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصون سازی ارکان متعدد کشور از تهدیدات زیرساختی، مستلزم دیده بانی موثر این تهدیدات بالقوه وبافعل است و سازمان پدافند غیرعامل این مسئولیت مهم را بر عهده دارد. در چنین شرایطی، باید علاوه بر حمایت از سازمان پدافند غیر عامل، از فرهنگ سازی لازم در روند تعریف و تشریح آن بهره گرفت. همه ارکان اجرایی کشور، هم از بعد سخت افزاری و هم نرم افزاری نیاز به رصد و تهدید شناسی دارند. کسی نمی‌تواند منکر این نیاز اساسی و ضروری شود؛ بنابراین، بحث پدافند غیرعامل یکی از زیرساخت‌های امنیت ملی کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این رصد از این بابت است که همه نقاط ضعف و مشکالتی که وجود دارد، توسط سازمان پدافند غیرعامل پایش شود تا بر اساس این رصد و پایش، اقدامات لازم برای رفع آن‌ها صورت گیرد. پس در اینجا همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های کشور با سازمان پدافند غیر عامل یک الزام به شمار می‌آید. سازمان پدافند غیرعامل کشور در طول سال‌های سپری شده و خصوصا شرایط خاص کنونی، توانمند بوده و اقدامات بنیادین خوبی را انجام داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر