۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۷۳۷۳۵
معاون الکترونیک سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه صحت خرید تجهیزات حوزه الکترونیک در حوزه معادن استان کرمان را در دستور کار قرار خواهیم داد گفت: مرکز آزمایش الکترونیک ویژه معادن کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان؛ دکتر ذبیح الله حسن شاهی در همایش پدافند غیرعامل در معادن در محل سالن سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان،  فرماندار رفسنجان و معاون فرماندار و مسیولین مجتمع مس سرچشمه برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل یعنی دفاع بی صدا و  اقدامات پیشگیرانه غیرمسلحانه جهت مقابله با تهدیدات انسان ساخت.
وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل شامل قرارگاه های الکترونیک، شیمیایی، محیط زیست و غیره است.
حسن شاهی ادامه داد: استان کرمان پتانسیل صنعتی بالایی دارد و گل گهر سیرجان و معدن مس سرچشمه از مهمترین صنایع استان محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های این معادن خرید ملزومات و وسایل الکترونیکی است که باید بر روی این وسایل اقدامات پدافندی انجام شود.
حسن شاهی گفت: برای پیشگیری از بروز خسارت های ناشی از تهدیدات در حوزه ملزومات الکترونیکی در صنایع مرکز آزمایش الکترونیک ویژه معادن کرمان راه اندازی و کمک خواهیم کرد.
سرهنگ ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: مصون سازی در حوزه معادن‌ استان کرمان که به بهشت معادن معروف است باید انجام شود که بسیار حایز اهمیت است.
وی افزود: در این راستا در حوزه معادن‌ دو بحث پیشگیری از تهدید ریزپرنده ها و صحت خرید تجهیزات حوزه الکترونیک در حوزه معادن به ویژه گل گهر سیرجان و صنعت مس سرچشمه رفسنجان در دستور کار قرار خواهیم داد.
سرهنگ کریمی بیان کرد: تجهیزات الکترونیکی که برای معادن استان کرمان خریداری می شود باید مورد آزمایش قرار گیرند و اقدامات پدافندی برای انها انجام و از لحاظ آلودگی پاکسازی شوند تا آسیبی به حوزه معادن استان وارد نشود.
وی خاطرنشان کرد: این نقص و حلقه مفقوده در حوزه معادن است که امیدواریم با راه اندازی مرکز آزمایش الکترونیک ویژه معادن کرمان، پیشگیری های مطلوبی در راستای تهدیدات در این بخش  در معادن استان ایجاد می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر