۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۳۷۲۵
سردار ساسانی در رزمایش ملی دانش آموزی:
جانشین سازمان پدافند غیرعامل گفت: هرچه نوع دارایی پیچیده‌تر می‌شود، نوع تهدید نیز پیچیده‌تر می‌شود بنابراین دفاع از آن دارایی نیز پیچیده و تخصصی‌تر و نیازمند پویا شدن است.

به گزارش پایداری ملی، رزمایش ملی دانش آموزی صبح امروز در مدرسه رازی منطقه ۳ شهر تهران با حضور سردار محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل اموزش و پرورش منطقه شهر تهران منطقه ۳، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح با همکاری و مشارکت کمیته پدافند غیرعامل وزارت اموزش و پرورش معاونت بسیج و امور استان ها، معاونت توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی و قرارگاه مردم محور برگزار شد.
سردار محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، با بیان اینکه پدافند غیرعامل از جمله اموری است که در زندگی روزمره با آن مواجهیم، اظهار داشت: همه شما در محیط خانه و کارتان از دارایی‌هایتان در برابر عوامل مختلف مانند تخریب یا سرقت محافظت می‌کنید. حفاظت از دارایی ها، یکی از مفاهیم پایه و اولیه در پدافند غیرعامل است.
وی ادامه داد: به همین نسبت هرچه نوع دارایی پیچیده‌تر می‌شود، نوع تهدید نیز پیچیده‌تر می‌شود بنابراین دفاع از آن دارایی نیز پیچیده و تخصصی‌تر می‌شود. پدافندغیرعامل نیز یک دفاع غیرنظامی و تخصصی است در مقابله با تهدیدات غیرنظامی، حتی در مقابل تهدیدات نظامی.
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز شاهد حملا وحشیانه رژیم صهیونیستی هستیم که مردمی را که زمینشان را غصب کرده است، هدف قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: این رژیم هیچ یک از معیار‌های انسانی و بین المللی را رعایت نمی‌کند و حتی بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند. ما با چنین دشمنی مواجه هستیم بنابراین باید در برابر تهدیدات احتمالی آن آماده باشیم که یکی از اقدامات که تاب آوری زیرساخت‌ها را بالا می‌برد پدافند غیرعامل است.
وی ایجاد کسب آمادگی را یکی دیگر از مفاهیم اولیه پدافند غیرعامل دانست و گفت: به دست آوردن مهارت‌های لازم برای مقابله با شرایط اضطراری، اقدامی است که تنها از طریق تمرین و رزمایش به دست می‌آید. این تمرینات و رزمایش‌هایی که برنامه ریزی شده و امروز شما انجام می‌دهید بخش اصلی آن ارتقا و حفظ آمادگی‌های شما در مقابله با شرایط اضطراری است تا اگر اتفاقی برای شما افتاد شما بتوانید با آن شرایط را مدیریت و با تهدید مقابله کنید.
سردار ساسانی در ادامه به تبیین مصادیق مختلف حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: حوزه‌های الکترونیکی، زیستی، شیمیایی، پرتوی حوزه‌های تخصصی مبتنی بر علم و فناوری است که ما باید با ارتقاء دانش و افزایش مهارتهایمان بتوانیم خودمان را برای مقابله با تهدیداتی که در همه این زمینه‌ها کشورمان را تهدید می‌کند آماده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر