۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۳۷۰۰
حجت‌الاسلام ذوالنوری در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کاهش هزینه‌های ناشی از آسیب رسیدن به زیرساخت‌های کشور در توسعه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش پایداری ملی، دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، احمد وحیدی، وزیر کشور، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام ذوالنوری، نائب رئیس مجلس و برخی مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی و فراقوه‌ای است که تعامل آن با دستگاه‌های دیگر هم تا حدودی در قانون تعریف شده است پس اگر نقصی هم وجود دارد باید آن را با تعاریف دیگر حل کرد لذا نگاه باید فراتر از یک قوه باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس چندین سال درگیر کار بررسی و تصویب قانون پدافند غیر عامل بودند؛ در زمان بررسی فشار‌های بنیان براندازی از جا‌های مختلف وارد می‌شد و این باعث شد آنچه دنبالش بودیم در این قانون تدوین نشود لذا آنچه آمده حداقلی است.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: اگر این قانون اجرا شود با توجه به جرم انگاری که برای مستنکفین شده، چنانچه دستگاهی به وظیفه‌اش عمل نکرد با مجلس طرف حساب هستند، زیرا هر سه ماه یک بار باید گزارش پیشرفت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده شود؛ بنابراین با تصویب این قانون زمینه ورود دستگاه نظارتی و قانون گذاری مثل مجلس فراهم شده است، موضوعی که در گذشته این امکان وجود نداشت البته این باور باید در بعضی از نمایندگان مجلس هم تقویت شود و نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل توجه کنتد.

وی بیان داشت: امروز در بحث سایبری افتخار می‌کنیم که دانش بنیان‌های ما رشد چشمگیر دارند، اما در این رابطه تهدیدات همواره با رشد و تنوع بسیاری روبرو است به عنوان مثال هرچه خدماتی شبکه‌ای‌تر شد آسیب پذیری آن هم بیشتر می‌شود؛ هرگونه پیشرفتی که توسط دانش بنیان‌های ما در زمینه‌های مختلف اتفاق می‌افتد در آن حوزه باید یه قدم در پدافند غیرعامل جلوتر باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص محصولات تراریخته هم اظهار داشت: ما در امور زیستی بحث جدی در تراریخته‌ها داریم؛ واردات تراریخته با دستکاری که در ساختمان ژن محصول اتفاق می‌افتد تهدید زیستی در دراز مدت برای ما ایجاد می‌کند حال کدام آزمایشگاه پیشرفته را داریم که در ورودی کشور این محصول را آزمایش کند؟ بر این اساس نیاز به آزمایشگاه‌های دقیق و جدی داریم که در اینجا راهبردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور می تواند راهگشا باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر